Facebook, despre AI

Posted by

Nu am găsit nimic scris sau obiectat local despre cea de-a doua zi a evenimentului F8, organizat de Facebook pe finalul săptămânii trecute, și am zis să fac eu câteva observații, Day 2 fiind dedicată dezvoltării și investițiilor în zona AI și AR/VR ale companiei.

Cum era de așteptat/știut, AI-ul se află în spatele multor produse Facebook, și nu de ieri, de astăzi, însă o parte dintre tehnologiile prezentate de Facebook există pe piață de ceva ani deja și pe la alții. Motivația Facebook rămâne conținutul problematic (related to terorism, pornografie și altele din seria asta care ar încălca politica de utilizare), lăudându-se chiar și cu o tehnologie numită Panoptic FPN.

Cel mai rapid exemplu este recunoașterea contextului unei fotografii, a obiectelor din jurul persoanelor, de exemplu, căci tehnologii de recunoaștere a fețelor după sex, ori a emoțiilor sunt deja comerciale, după cum am amintit și mai sus. Ceea ce e important totuși de subliniat este faptul că în producție, din diferite motive, ajung întotdeauna modele care funcționează global, nu neapărat unele care și funcționează perfect.

Remember Facebook, între ISIS și Piața Victoriei? Nu există o motivație financiară, plus că ar putea canibaliza alte produse. Tehnologii precum Panoptic FPN se folosesc deja în publicitatea outdoor.

Altfel, pentru a crea modele AI care să nu ajungă să fie părtinitoare (până la urmă, în faza de training sunt oameni care îi spune unui algoritm cum să interpreteze o anumită informație), Facebook a creat a new process for inclusive AI.

This process provides guidelines to help researchers and programmers design datasets, measure product performance, and test new systems through the lens of inclusivity. For vision, those dimensions include skin tone, age and gender presentation and for voice, they include dialect, age and gender. The inclusive AI process is now in use across many product teams at Facebook and baked into the development of new features.

Concluzia personală este că se fac pași mici, cel puțin public, pentru a implementa tehnologii deja existente, luând în considerare și puterea de calcul imensă de care dispunem în 2019. Căci îmi e greu să cred că cei de la Facebook nu știu ce fac cu atata amar de date de atâția ani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *