? Influencerii și lucrurile pe care aceștia le primesc “gratis” (2018)

Posted by

Elle Darby, o tipă care se auto-intitulează influencer în zona de fashion/travel (UK based), cu 87k subscriberi pe YT și 76k followers pe Instagram, a trimis un email unui hotel din Dublin – Charleville Lodge (foarte aproape de centru, 150 euro / noapte camera dublă), anunțandu-ți intenția de a vizita Dublin și de a-și oferi serviciile contra free accommodation.

Paul Stenson, managerul hotelului, un irlandez dintr-o bucată și fără diminutive în comportament ori free-makeup samples în buzunar, răspunde public pe pagina de Facebook a cafenelei hotelului, invitând influencerul “to pay your way like everyone else“, fără a divulga identitatea acesteia.

Clipul la care face referire managerul hotelului e cel de mai jos, a fost publicat în octombrie anul trecut, se numește “House of Influencers” și cred că o să vă placă.

Ca să-l cunoașteți pe Paul Stenson mai bine, iată un clip filmat pentru a promova hotelul, dar dacă tot suntem la capitolul ăsta, iată și blogul omului (pagina de Facebook a cafenelei este WhiteMooseCafe).

Tipa plânge o zi și o noapte, după care filmează un vlog în care își spune povestea, subliniind faptul că ea are un job de influencer, iar mie mi-a atras atenția când a specificat că brandurile nu pot merge la publicatii ori TV pentru un review gratuit, care-i va aduce more business.

Moment în care pe mine m-a pierdut.

Dar iată și clipul video:

Cum susține și ea în clip (însă cu alte cuvinte și înțeles), mare parte a comunității din jurul hotelului și cafenelei au judecat la fel ca și managerul, însă au fost persoane care au susținut că influencerul a fost politicos și nu merita o astfel de abordare, iar business-ul va avea de suferit.

Credeți că alegerea managerulu de a nu ignora, cel mai probabil, încă un email pe tema asta, și de a face o glumă publică pe pagina brandului, îi va dăuna business-ului?

Nu judecați asta prin prisma internetului de la noi, unde poporul e în stare să se omoare pentru o poză de acum 10 ani cu o pisică fără stăpân, ori cu ce citim de prin Americi, unde cred că devii atât de prudent încât te ferești și să faci un compliment unei femei, niciodată nu știi cum ajungi subiect de hashtag.

Adăugați însă și faptul că managerul a banat ideea de blogger în business-urile lui și a plecat în Amsterdam, lăsând presei un mesaj pe pagina de Facebook a cafenelei, prin care o informa că nu este disponibil la telefon, deoarece cel mai probabil a fumat iarbă. 🙂

“The sense of entitlement is just too strong in the blogging community and the nastiness, hissy fits and general hate displayed after one of your members was not granted her request for a freebie is giving your whole industry a bad name. I never thought we would be inundated with negative reviews for the simple reason that somebody was required to pay for goods received or services rendered.

The girl in question was never identified in my original post, but she herself went on to create a video explaining how she was “exposed” with “malicious intent” for asking for a freebie. This kind of victimization is very prevalent in the blogging industry, and is in keeping with their general modus operandi of wanting everything for nothing.” (de aici)

Și ultima postare.

? by Asdrubal luna on Unsplash

6 comments

  1. Exact cum am zis si la Andra, amandoi au dreptate. Ea a incercat, n-a obtinut acolo, dar va obtine in alta parte cazare. Hotelul si-a facut reclama pe seama propunerii, ca imagine da bine (la noi toata lumea plateste, noi nu platim laude). Ea si-a facut vizualizari pe seama refuzului, face pe victima, deci din nou in avantaj.

    Toata lumea-i fericita, zic.

    Mai-mai sa spun ca de fapt sunt intelesi :))

    1. Da, ce drăguț, nu? Ne deschidem sufletele și ne victimizăm mințind. Eu nu văd un avantaj în treaba asta pentru cineva care afirmă că e un influencer. Plus că răspunsul ei dă dovadă de multă copilărie (mă abțin să nu comentez mai mult pe tema asta, însă e de ajuns să te uiti pe contul de instagram să înțelegi unde bat) și nu de cunoștințe de marketing, ori business.

      1. Copilarie? Pai publicul de youtube si de instagram e format cu precadere din copii si adolescenti. Fix ala e publicul ei. Sau ne prefacem ca vloggerii au public inteligent, format din intelectuali, profesori universtari doctori la Sorbona?

  2. Cred ca a dat el raspunsul destul de clar: ” If I replied with the word “no”, this post wouldn’t be going viral. You silly girl”. Ce isi doreste orice business? Care este fata Morgana marketing-ului….viralitatea. Se stie de el in orice colt al lumii acum. Si nu se stie de el pentru ca a facut ceva grav unui client ci pentru ca si-a aparat un principiu.
    Pentru zona daca face bine business-ului sau nu….depinde de targetul acestuia vs targetul ei. Si cred ca cele doua nu se prea intalnesc.
    Aici e evident ca el o surclaseaza la crearea de buzz in Social Media si ea pur si simplu nu s-a documentat sa vada cu cine vorbeste.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *