Cum am devenit client CEC Bank?

Posted by

cec-banking

Din imaginea de mai sus nu lipsesc decât geanta de voiaj, camera compactă pe care o folosesc pentru a filma vlogurile și drona. Cu cele enumerate mai sus, bagajul meu de călătorii este complet. 🙂

***

În urmă cu două săptămâni am avut o întâlnire cu câteva persoane de la CEC Bank, iar în timpul acesteia mi-a atras atenția tokenul, acel dispozitiv pe care îl folosim când avem nevoie să ne autentificăm la Internet Banking, ori să autorizăm plăți.

În cazul în care ați trecut rapid peste imaginea de mai sus, vă rog să ne întoarcem la ea. 🙂 Tokenul de la CEC Bank are dimensiunile unui card (e cel de deasupra), însa puțin mai subțire. Nu, nu am greșit când am scris mai subțire.

Unde vedeți scris PIN> este, de fapt, un display minuscul pe care, după ce este introdus pinul, vor fi afișate codurile de autorizare. Mi se pare incredibil, deoarece îl poți purta împreuna cu cardul. În portofel.

Cititorii fideli ai acestui blog cunosc faptul că, în trecut, m-am tot plâns de aceste dispozitive inutil de imense, pe care nu ai avea posibilitatea să le ai mereu la tine.

Jmecheră treabă, vă zic.

Și, așa, am devenit, câteva zile mai târziu, client deplin al băncii, după ce, evident, am ridicat și cardul pe care îl puteți observa sub token și am deschis și un cont în euro.

După token, tind să cred că CEC Bank mi-a mai făcut mie personal o surpriză. Glumesc, nu e doar pentru mine, însă, pentru câteva secunde, chiar am avut impresia asta. 😛

Se numește CEC Bank Mobile Banking și poate fi descărcată atât din AppStore, pentru posesorii de iPhone, cât și de pe Google Play, pentru posesorii de smartphone cu Android.

Pentru a o putea folosi, ai nevoie de două coduri pe care le primești prin sms (operațune singulară, după instalare), iar, ulterior, de codul PIN pe care l-ai ales la deschiderea acestui serviciu.

Aplicația se deschide cu o secțiune care afișează conturile pe care le ai, suma de bani din fiecare, precum și două butoane în dreptul fiecărui cont, pentru detalii asupra acestuia și plăți. Cam ceea ce ai nevoie pentru utilizări zilnice.

Meniul conține legături către alte operațiuni pe care le poți face direct de pe telefonul mobil (ex: schimb valutar, depozite la termen), însă și diferite informații despre conturi, carduri, beneficiari, rate de schimb, indici de referință etc.

Iată lista completă a operațiunilor și informațiilor pe care aplicația CEC Bank Mobile Banking le conține.

Operațiuni:
– Plăți în lei și în valută, între conturile proprii, intră și interbancare
– Programare ordine de plată periodice
– Vizualizare situatie financiară conturi proprii în timp real
– Creare de șabloane pentru plăți ulterioare
– Schimburi valutare la curs ferm
– Constituire și lichidare depozite
– Plăti de facturi de utilităti, inclusiv direct prin scanarea codului de bare
– Istoric tranzactii, folosind diverse opțiuni de filtrare a acestora
– Plăti catre Trezoreria Statului

Informatii:
– Cursurile de schimb valutar
– Indicii de referință
– Lista de produse și servicii oferite de CEC Bank
– Calculatorul de rate pentru credite
– Datele de contact ale băncii
– Localizarea prin GPS a ATM-urilor și agențiilor CEC Bank

De ce spuneam că această aplicație a fost făcută pentru mine? 🙂 Cumva, operațiunile bancare le asociam până acum cu laptop-ul și folosirea serviciului de Internet Banking.

Aplicația de la CEC Bank pentru Mobile Banking mi-a schimbat această percepție. Este mult prea intuitivă, iar o plată poate fi făcută chiar și cât aștepți la semafor.

Atenție. Cei care isi vor activa Mobile Banking pana la data de 30 iunie 2016, vor beneficia de acest serviciu gratuit în primele 6 luni. După 6 luni, costul acestui serviciu este de 3 lei pe lună. Cât un pachet de gumă.

Păreri? Întrebări? Dacă sunt, folosiți cu încredere zona de comentarii.

Concurs

Impreună cu CEC Bank am și un concurs pentru voi.

Spuneți-mi într-un comentariu la ce folosiți voi aplicația de mobile banking, ori la ce ați folosi-o de-acum încolo și aveți șansa să câștigați o invitație dublă la film – la orice film doriți voi din rețeaua Cinema City.

Sunt 4 astfel de invitații duble, pe care le voi acorda prin tragere la sorți marți, 14 iunie (concursul se va încheia luni), iar câștigătorii îi voi anunța cu un update la acest articol.

Mulțumesc și succes!

Later Edit:
Câștigătorii sunt:
– tiberiur – ro.ti***@***
– Bogdan Anghelina – bogdan***@***
– Adrian Gavrila – adri***@***
– costin – ssco***@***

Verificați-vă casuța de email. 🙂

13 comments

  1. Pare interesanta aplicatia. Eu ma gandeam sa imi fac PFA si o aplicatie mobile bine pusa la punct ar fi foarte de folos. Cred ca printre cele mai utile caracteristici sunt plata de facturi prin scanarea codului de bare si sabloanele pentru plati.

  2. Eu as folosi-o la verificare sold/plati primite. Nu folosesc in schimb niciun fel de aplicatii mobile pentru banking din cauza ca-s security freak. Imi deschid homebank-ul doar in safepay-ul din bitdefender. Asta pentru ca folosesc doar parola pentru a intra si niciun 2-way auth cum descri in articol.

  3. O folosesc pentru a verifica transferurile făcute (bani intrați / ieșiți), iar pentru că îmi țin majoritatea banilor pe card, pentru a manageria și a ține contabilitatea banilor.

    Mă ajută însă și să plătesc anumite servicii atunci când sunt pe grabă.

  4. Sper ca te-au platit. Ca altfel eu nu inteleg cum sa promovezi un serviciu pentru care trebuie sa platesti in timp ce celelalte banci il ofera gratuit. Cum spunea cineva mai sus… numai cate drunuri faci la CEC sa completezi hartii si am renuntat. Nu mai spun ca pentru a plati ceva la ei trebuie sa completezi tu o gramada de foi. Pai ori fac eu munca de ghiseu ori o face angajatul?

    1. Florentina, o iau pe rând.

      Da, CEC m-a plătit să scriu un articol despre aplicație (lansare, descriere). Articolul e marcat cu tagul “promo”, ca toate celelalte advertoriale de pe blog.

      Nu m-au pătit să le devin client și nu mai reiau motivele din articol. E destul de greu să scrii un advertorial cand îți plac / ți se potrivesc serviciile și produsele unui brand și m-am gândit înainte să apăs publish că o să fiu judecat de câtre cei nemulțumiți prin prisma plății respective.

      Că alte banci îl oferă gratuit, e altă discuție. Am învățat că nimic nu e gratuit pe lumea asta, chiar dacă unii scriu “gratis” lângă un produs / serviciu. 🙂

      Altfel, nu aș minți. Ar fi stupid din partea mea.

      Merită serviciul de mai sus 3 lei pe lună? Pentru mine da. E prima aplicație care m-a convins să o folosesc. Mă ajută. 3 lei = 4 țigări.

      Hârtii?

      La toate băncile completezi o tonă de hârtii. Nu exista vreuna mai răsărită care să zică “Uite, Costine, semnează pe acest șervețel de hârtie și ne ocupăm noi mai departe”. Aici nu e vina băncilor, ci a unui întreg sistem birocratic (înțeleg totuși că – și – la CEC s-au simplificat foarte mult lucrurile în ultima perioadă. am semnat în vreo 3-4 rânduri, însă mi-am deschis si cont in euro, am optat si pentru internet banking si pentru mobile banking. nici mie nu-mi place, însă e un consum inutil de energie să mă enervez pe câteva semnături).

      Nu știu la ce plăți te referi tu, pe mobile banking și internet banking nu ai ce hârtii să completezi pentru o plată. 🙂

      Ca o concluzie, văzând și comentariul lui Bogdan Bocioacă de mai sus (prin Facebook).

      Este foarte posibil, dacă mă străduiesc 2-3 minute, să găsesc câteva lucruri care nu sunt întocmai ca la banca la care o să renunt (momentan parțial, am mai multe conturi deschise).

      Este posibil să și schimb CEC Bank pe altă bancă în câțiva ani (la actuala sunt din 2008). Ideea e că, acum, alegerea mea e CEC Bank și nu o să-mi aduc aici doar banii de pe advertorial, if you catch my drift. 🙂

      Încă o dată, este greu să scrii un advertorial despre branduri ale căror produse ți se potrivesc / îți plac. 🙂

  5. Folosesc apliactia Internet Banking pentru plati facturi,verificari solduri si transferuri. 🙂

  6. Folosesc aplicatia de mobile banking doar pentru a verifica cumparaturile facute cu cardul online sau in supermarketuri si pentru a efectua plati catre bugetul de stat (CASS si alte impozite).

  7. @Costin: eu nu am zis ca e un lucru rau ca ai trecut la CEC sau ceva. Mie mi se par doar putin aberant ca trebuie sa ma duc la banca sa semnez o hartie ca sa mi`o activeze. Asta mi se pare aiurea. Puteau face o treaba direct in aplicatie prin care erai de acord sa-ti retraga cei 3 lei (pe langa ceilalti pentru Internet Banking) si sa-ti trimit sms-ul cu codurile de activare. Nu am zis ca e mai bine la BT sau ca e mai rau la CEC. Nu am cum sa zic treaba asta atat timp cat nu am aplicatia activa sa fac o comparatie. Dar din lenea pe care o am in suflet (nativ de altfel) nu o sa ma duc la banca sa-mi activez aplicatia :))

  8. Folosesc aplicatia de Mobile Banking pentru a face transferuri intre conturile proprii si pentru a plati facturi.

  9. Folosesc aplicatia de mobile banking pentru a plati facturile si pentru a mi verifica soldurile conturilor, de obicei fac foarte multe plati cu cardul si nu mica mi a fost surprinderea ca s au produs “erori” retragandu mi mai multi bani de pe card … ( care mi i au inapoiat dupa cateva zile ce i drept, ce sa le faci, camatari si ei … cu acte in regula :))) !

  10. Pentru verificarea soldului contului curent, istoricul tranzactiilor efectuate si pentru plata facturilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *