Un milion de euro

Piața de publicitate online în România în S1 2015: 10.2 milioane euro

Posted by

Valoarea pietei de publicitate online din România a fost raportată de câtre IAB România în ultimii ani astfel:
20 milioane euro in 2008.
~16 milioane de euro in 2009.
20,4 milioane de euro in 2010.
21,7 milioane de euro (91,8 milioane de lei) in 2011
22.76 milioane de euro (98,6 milioane de lei) in 2012
25.7 milioane de euro (112.9 milioane de lei) in 2013.
25,4 milioane de euro (112.8 milioane de lei) în 2014.

Astăzi, IAB România a dat publicității valoarea raportată a pieţei de publicitate online în România în S1 2015: 10.2 milioane euro (46 milioane lei).

Mult? Puțin? IAB spune că e mai puțin cu 15% față de S2 2014.

Conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, derulat de IAB România cu sprijinul PwC România, valoarea totală raportată a pieţei de publicitate online din România, în primul semestru al anului 2015 a fost de aproape 46 de milioane lei (10,2 mil. Euro).

Comparaţia cifrelor totale raportate arată o scadere de 15% a cifrelor raportate în primul semestru din 2015 faţă de semestrul anterior (S2 2014), avand ca factori atât sezonalitatea frecvent întâlnită în studiu – S2 (în general mai bun) versus S1, cât şi alţii, precum variaţii ale investiţiilor în publicitate la nivel local pe anumite industrii/canale. O situaţie similară a fost înregistrată în S1 2013, când scaderea faţă de semestrul anterior a fost de 12% faţă de H2 2012, dar cel de-al doilea semestru din 2013 a recuperat aceasta scădere.

Tendinţe si evoluţii:

– Domeniul Online retail îşi continuă tendinţa generală de creştere din punct de vedere al investiţiilor in publicitatea online, înregistrând o nouă sumă record – 4,704,510 RON, cu 14% mai mare decât vechiul său record din H2-14. De asemenea, domeniile Pharmaceutical & healthcare si Entertainment & the media au înregistrat creşteri faţă de semestrul anterior, atingând bugete de 2,216,386 RON, respectiv 1,926,108 RON. Liderul detaşat este în continuare sectorul Telecom (7,952,293 RON), urmat de Online Retail şi Drinks (3,868,348 RON).

– Comparativ cu clasamentul înregistrat în H2-14, în primul semestru din H1-15, Retailul online a devansat categoria Drinks şi a urcat pe locul al doilea, dupa Telecoms. Similar, sectorul Finance a facut schimb de poziţii cu Cosmetics & toiletries urcând în H1-15 pe locul al patrulea.

– Din punct de vedere al formatelor, cele Embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2015, urmate la distanta de Content Sponsorships şi Interruptive. Display affiliate advertising a crescut uşor fată de semestrele anterioare (H2-14 si H1-14). De asemenea, dintre formatele cu volume mai mici, Mobile advertising (display, search, applications) îşi continuă seria de creşteri de la un semestru la altul.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *