De ce suntem (inca) reticenti la cumparaturile online prin intermediul unui telefon mobil?

Posted by

internet-users-mobile-shutterstock

Ieri, comScore, lider in cercetarea mediului digital, si UPS au facut publice rezultatele celui de-al treilea studiu „UPS Pulse of the Online Shopper”, editia 2014, privind comportamentul consumatorilor atunci cand fac cumparaturi online.

Studiul urmareste tendintele de utilizare a dispozitivelor mobile, influenta retelelor sociale si a optiunilor de livrare in decizia de cumparare, precum si utilizarea serviciilor integrate destinate cumparaturilor in magazine si in mediul online.

Rezultatele studiului le-am publicat integral pe slideshare, preluand, mai jos, doar comentariile referitoare la raspunsurile cumparatorilor in ceea ce priveste zona mobile.

In Romania, cea mai mare cifra cunosuta publicului larg in ceea ce priveste preferinta cumparatorilor romani a fost semnalata de Camelia Ganga, Marketing Manager, FashionDays.ro, magazin online al carui numar de comenzi plasate de pe smartphone depaseste 28% din numarul total al acestora.

Informatia a fost facuta publica in ebook-ul “Comert online in Romania – 2014”, e-book pe care l-am lansat satamana trecuta impreuna cu Alexandru Negrea si cu suportul FYB Romania si 2Parale. Il puteti descarca gratuit apasand (ori tap 😀 ) pe butonul de mai jos. Multumesc!

[button style=”btn-success btn-lg btn-block” icon=”glyphicon-floppy-save” align=”right” type=”button” title=”Click pentru a descarca «Ecommerce in Romania – 2014»”]

Revenind la studiul „UPS Pulse of the Online Shopper”, editia 2014, iata, mai jos, cifre privind rolul telefoanelor de tip smartphone in cea ce priveste experienta de shopping online.

Cumparatorii isi doresc imbunatatirea experientei de shopping pe mobil

Telefoanele de tip smartphone au un rol important in experiența de shopping online, insa interfata pentru utilizator nu este suficient de atractiva pentru cumparatori. In continuare, desktopul/laptopul este preferat pentru cumparaturi online in defavoarea dispozitivelor mobile.

Principalele argumente pentru care cumparatorii online prefera desktopul:​
– 43% dintre cei intervievati apreciaza ca pe mobil nu pot avea o imagine suficient de clara sau mare a produsului
– 34% considera ca descrierea produsului nu este lizibila
– 31% afirma ca este dificil sa compare mai multe produse
– 30% au rezerve in ceea ce priveste securitatea informatiilor de plată pe mobil

Atunci cand achizitioneaza de pe dispozitive mobile, 41% dintre respondenti prefera versiunea web a unui site, in timp ce 34% aleg versiunea pentru mobil, iar 25% o aplicatie mobila.

♫ mood – All I Want
♥ foto – Shutterstock

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *