Scandalurile din blogosfera

Posted by

Unul din topicurile hot din ultima zi de dezbateri la Social Media Snow Camp 2013, eveniment organizat de Revista Biz, pe care vi l-am anuntat in urma cu doua saptamani, a fost frica brandurilor de a mai face campanii cu bloggerii din cauza scandalurilor interne.

vioara-shutterstock

Cred ca s-a discutat mult, inclusiv eu am scris pe tema asta (vezi, de ex, Piscotul, rasfatul a-lister-ilor, ori, intr-un mod pe care il prefer, TRAGEDIE pe bloguri! Un bec IKEA, model LED E27, glob opal, a CRAPAT!), ori am inclus subiectul in prezentarile pe care le-am sustinut la evenimente.

Cum interventia de astazi lui Tudor Galos, Consumer Marketing Manager, Microsoft Romania (LinkedIn), de la inchidere, a fost proverbiala (ca sa nu zic de bun simt), imi permit sa citez din memorie: “Voi, care va certati public, va ganditi vreo secunda cum veti iesi, dpdv branding, dintr-un scandal?“.

Primul raspuns la care te gandesti cand vezi spumele si sangele de pe toti peretii ar fi ca nu se gandesc. Si, intr-adevar, nu o fac, insa daca ne uitam in jur, oameni pe strada, presa etc, nu e greu sa ne dam seama de ce. Monkey see, monkey do. Corect?

Si aici intervine tristetea, pentru ca sunt putini bloggeri care au lucrat la un branding personal (ar fi trebuit sa continui re:seminariile?). Sunt foarte putini bloggeri care au o conduita de business in ceea ce fac. Ceea ce, sincer, micsoreaza chiar si numarul A-listerilor (if possible!) pe care ii poti implica intr-o campanie.

Insa nu se termina aici. Trist e ca, in timp, au ajuns / vor ajunge sa aiba pretentia ca lumea sa ii priveasca ca pe Andreea Esca, in timp ce ei se comporta precum Daniela Crudu. Pentru ca e mai usor sa-ti iei 100 de euro pe o maimutareala de 20 de minute la care toata lumea se hlizeste / oripileaza, decat sa construiesti o voce.

Gresesc? Mi-ar placea sa stiu si parerea ta.

* foto shutterstock.com

13 comments

  1. Nu cred ca e bine ca blogger sa te certi, sa provoci ori sa vorbesti rau despre un brand ori alti blogger. Decat atunci cand un brand a gresit cu adevarat (gen ti-a promis o anumita suma de bani pentru un advertorial si dupa cateva luni inca nu a platit), ori daca un alt blogger copie cu nerusinare articolele tale ( gen: http://www.ancabalaban.ro/l-am-prins-pe-marian-dumitru-cu-un-articol-100-copiat ).
    Nu cred ca e bine sa creezi un scandal doar de dragul traficului, temporar. Iar cei care fac acest lucru, cu siguranta vor fi taxati de alti bloggeri ori companii.

  2. Cu cat se cearta mai mult cu atat mai usor trec eu de ei si urc pe niste munti mai inalti.

    Cand vor termina de certat si se vor intampla ce s-a intamplat cu blogosfera eu o sa le fac cu mana de sus din varful cel mai inalt.

  3. Foarte bine punctat…mi se pare ca multi “si-au luat-o in cap” de cand companiile au nevoie de ei, nu sunt diplomati si nu gandesc in termeni de business..

  4. @refresh: ce ai face daca un blogger ti-ar copia articolele? Fara sa mentioneze sursa. Sa iti copieze si ultima virgula. Atunci ai crea un scandal? Este pe internet un Social Media Trainer care are foarte multe articole copiate de la altii. Chiar si de pe Zelist a copiat un articol. Fara sa faca vreo schimbare ori sa mentioneze sursa. Erau si cateva articole asemanatoare cu unele din acest site, doar ca informatiile erau generale si le-a adaptat (tu esti singura exceptie).
    http://razvanpascal.wordpress.com/2013/12/02/marian-dumitru-mi-a-copiat-un-articol-100/

      1. Mda….ai dreptate. Sunt destui care stiu ce face. Oricum am inceput sa ma concentrez asupra unor articole cu valoare (sper) pentru cititorii mei.

  5. Unii bloggeri inca nu au inteles ca publicitatea negativa are si urmari negative – contrar a ce spun pe bloguri. Sau, mai grav, o tin pe aia cu cat o mai merge

  6. Consider ca romanii ar trebui sa scrie mai mult si sa se certe mai putin pe online.Blogosfera mi se pare o adunatura de copii batrani care se cearta pe niste poze sau pe niste posturi. Asta inseamna la noi ratiune si blogging.Bun articol refresh.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *