Marius Pahomi

Achizitie pe piata de publicitate din .ro la care NIMENI nu se astepta! :-)

Posted by

Ma scuzati pentru titlu, insa era prea in your face de la bun inceput :-).

La inceputul acestei saptamani, eMAG si Conversion Marketing au pus bazele unui parteneriat in baza caruia eMAG a preluat 90% din capitalul social al agenției de performance marketing online Conversion Marketing, in vreme ce aceasta va prelua sistemul de afiliere dezvoltat in ultimii 3 ani de eMAG, Profitshare, care va putea fi folosit de acum de catre orice companie din Romania. Marius Pahomi, fondatorul Conversion Marketing, va păstra 10% din actiuni si va ramane administrator si director general al companiei.

Fapte.
Marius Pahomi pleaca de la Mediaedge:cia si lanseaza impreuna cu Carmen Miron agentia Conversion Marketing in urma cu exact un an de zile, fiind, cum am remarcat si la momentul acela, singurul partener extern mentionat vreodata pe blogul eMAG. “Nu ne mai trebuia decat un prim client căruia să ii livrăm “conversions”.”, declara Marius atunci.

Personal, nu cunosc niciun alt client public al agentiei Conversion Marketing in afara eMAG-ului, Marius Pahomi comunicand online (Twitter, Facebook, blog personal) doar reusitele / lansarile celui mai mare magazin online din Romania. In plus, nici site-ul agentiei, nici comunicatul de ieri nu are o sectiune care sa comunice clientii agentiei.

eMAG a externalizat încă de anul trecut către Conversion Marketing toate serviciile de media buying și proiectele speciale digitale. Această trecere a inclus și gestionarea contului eMAG de Google Adwords, unde Conversion a reușit să îmbunătățească performanțele de peste 4 ori în numai 8 luni de zile.

Zilele trecute, echipa se mareste cu inca un om. Bun, de altfel. Un om care se reintoarce in Romania dupa 5 ani de Google in Irlanda. Este vorba despre Elena Dobre, care insa nu si-a schimbat datele din LinkedIn.

Surpriza!
eMAG anunta achizitionarea a 90% din capitalul social al Conversion Marketing, aceasta preluand astfel si managementul sistemului de afiliere Profitshare, in timp ce Marius Pahomi, fondatorul Conversion Marketing, ramane cu 10% din actiuni, precum si functiile de administrator si director general al companiei.

LOL? 🙂

Marius Pahomi

După preluarea contului eMAG am văzut o mare oportunitate în transformarea Conversion în furnizor de performance marketing pentru orice companie mică sau mare din România prin transferul și deschiderea sistemului de afiliere Profitshare. Mă bucur că am convins eMAG să ne asociem, sunt fericit că eu și echipa Conversion suntem apreciați de eMAG.

Marius Pahomi, Director General Conversion Marketing

Note de subsol:
1. Marius Pahomi – Director General Conversion Marketing. Blog | LinkedIn

12 comments

  1. Costin, ma bucur ca te asteptai ca eMAG sa achizitioneze Conversion! Fiind atat de perspicace, poate reusesti sa imi explici si de ce acest lucru s-a intamplat dupa un an de la inceputul colaborarii.

    In alta ordine de idei, discutiile cu Elena au inceput acum 6 luni, nu inteleg care e relatia dintre venirea ei in echipa noastra si “supriza”. Am recrutat constant oameni foarte buni si te asigur ca avem o echipa de exceptie.

    Nu a fost niciodata un scop in sine pentru noi sa luam clienti la kilogram. Chiar in comunicatul de presa pe care l-am dat am anuntat ca in urmatoarele 6 luni de zile ne vom focusa pe cresterea echipei si pe preluarea unui client precum eMAG.

    Nu cred ca-ti poti imagina cam ce eforturi si ce consum de resurse presupune sa poti gestiona cel mai mare retailer online din .ro. Cu atat mai mult cu cat esti o agentie mica, la inceput de drum.

    Chiar sunt curios cate dintre agentiile mari si vechi de online s-ar fi descurcat cu un nivel atat de ridicat al exigentelor si al cerintelor.

    Noi ne-am facut treaba destul de bine, dovada “supriza” …

    Dincolo de eMAG si de Flanco (care btw, sunt doi clienti diferiti, cu actionariat, management si specific distinct), de la inceptul anului, odata cu extinderea echipei, am inceput sa preluam si alti clienti, unii mai mari, altii mai mici.

    Iar pana la sfarsitul anului ne-am setat ca obiectiv sa devenim agentia cu cea mai mare cifra de afaceri din .ro

    Daca acest lucru deranjeaza pe cineva, c’est la vie …

  2. Oare de ce toata presa asta romaneasca face atata reclama la un site, fie el si emag? Care-i duda? Cel mai probabil in bani. Arunca carute de bani spre cetateni sa le mentioneze numele in diferite contexte.

    Chiar spunea bine un nene la un moment dat ca un anumit ziar a facut reclama foarte multa site-ului Emag, in diferite contexte, ca s-a spart un bec la showroom, ca s-a infundat o teava in Berceni, pe cand magazinul respectivei persoane nu beneficia deloc de reclama atunci cand si acestia anuntau prin comunicate de presa diferite promotii sau noutati. Daca nu au platit corespunzator probabil din cauza asta.

  3. Marius, nu cred ca trebuie sa-ti explic eu tie de ce a trebuit sa “cresteti”/”treaca un timp” pentru a va putea cumpara eMAG.

    Perspicace cum sunt, cred ca ti-am raspuns in articol :-).

    Apropo, nu am subestimat profesionalismul si pregatirea ta, ori a echipei tale, insa poti sa te alaturi lui Radu si sa crezi ca am ceva cu tine personal. Cum am si cu el, de altfel :-).

    In aceeasi ordine de idei, este destul de evident ca, de la un moment dat de timp in trecut, eMAG a inceput sa-si calculeze destul de minutios fiecare pas (10 managementului!). Profitshare, actionariatul, Naspers, primirea altor magazine in sistem (nu le-au anuntat pe blog, sic!), intrarea si pe alte categorii de produse, CM si ceea ce, cu siguranta, va urma.

    Sunt amuzante insa declaratiile in momentele cand aceste lucruri trebuie facute publice. Daca ai putin timp pentru un baiat perspicace, explica mai bine cum de esti atat de bucuros de asocierea de astazi cu eMAG-ul cand, fara eMAG, erai inca la mediaedge (a sunat cam dur, scuze). Ma indoiesc ca CM putea supravietui din “ceilalti clienti” (ceva nume despre care sa stim ca au investit ceva prin tine?). Basca suportul eMAG inca din prima zi de existenta a CM.

  4. Reclama la magazinul Emag e precum Basescu cand apare la televizor. Se intrerupe programul normal doar ca sa ascultam ce behaie un tampitel la TV, e breaking news, si oricum nu ne spune nimic, la fel si in cazul Emag, toata presa si blog-urile individuale preiau ce a mai spus un nene de la un magazin online.

  5. Mi se pare evident de ce sunt bucuros de asocierea cu eMAG “de astazi”: pentru ca am in CM un partener la care oricine viseaza, acces la resurse (financiare, tehnologie, know-how, etc), apartenenta la o familie mai mare si mai internationala si nu in ultimul rand o retea de marketing afiliat care vinde >10 mil. euro / an.

    Inainte “de astazi” aveam “doar” un client foarte mare si extrem de solicitant, sesizezi diferenta?

    Nu stiu daca CM putea supravietui din “ceilalti clienti”, ce s-ar fi intamplat daca mama facea fata in loc sa faca baiat sau daca Chelsea ar fi batut-o pe Steaua …

  6. Dap. Am sesizat-o***. Mai sus, in articol :-). Altfel, nu spui nimic concret, in afara faptului ca te bucuri. Ca si eMAG-ul, inca din prima zi cand v-ati lansat si “cunoscut”.

    Altfel, poate tu nu sesizezi ca ne-am dat seama o industrie intreaga*** ca respiri, mananci, dormi, traiesti, plangi, te enervezi (vezi articolele contra orice_altceva de pe blogul tau) si iubesti DOAR eMAG de un an s-un pic (apropo si de comunicarile teasing de atunci :-)), odata cu despartirea de agentie.

    Pana la urma, ce naiba Marius, tu nu mergeai la birou la CM sa faci cafele la fete, pentru a-mi da acum un raspuns de genul < > din pozitia de manager / sef de agentie / fondator etc.

    Iar eMAG nu e o companie flexibila in treburile astea. E calculata, procedurala, vizionara, fapt ce a si dus ca un magazin cu o tona de probleme de imagine si falimentar sa ajunga CEL MAI MARE magazin online din Romania, lucru pe care nu il poate contesta nimeni in .ro.

    In plus, daca vrei neaparat sa ajungem aici, nici tu nici CM nu sunteti cei mai bun in zona asta. Sunt agentii care au oameni prin mana carora au trecut milioane de $ in performance. Oameni care au lucrat si pe afara, pentru branduri cu cifre de afaceri la care cea data de tine e bugetul de lansari worldwide. Si stii asta.

    Le gasesti in topurile agentiilor interactive, aici, pe blog. Agentii care nu sunt de vanzare pe cifre cu maxim 5 zerouri, business-urile avand cifre de afaceri spre 2 milioane de euro.

    Apropo, cu cat ai vandut? 🙂

    PS. Nu ma uit la fotbal si nu sunt nici Nostradamus. Sunt doar un tip “perspicace” care a pus cap la cap niste lucruri publice si si-a pus o intrebare, apropo de un comportament “traditional” al celui mai mare magazin online din Romania.

  7. se numeste PR si asa se face :)) eu nu prea pricep care-i problema. putea la fel de bine sa dea chix si atunci ai fi scris de bucurie ca vezi bai pahomi ca esti praf… te-ai dat numa` cu emag-ul si ti-au dat flit.
    Omul a avut un scop bine definit si punct. Ca i-a spus emag-ul, mosule demonstreaza ce stii ca de simpatic am vazut ca esti macar 1 an , si dupaia te luam la noi sau ca dragostea a aparut pe parcurs chiar nu conteaza. mie mi se pare super ok… e o lectie oricum o iei.
    Astept cu interes cand cineva din Ro cu vreun soft sau aplicatie o sa fie luat de ebay. Ca de la Radu Georgescu si Emag nu prea am vazut business-uri care sa ajunga in multinationale.

  8. Dl. Marius Pahomi, de cand nu ati mai avut o scadere de salariu, ar cam trebui sa va scada salariul fiindca nu faceti treaba buna cu contul Adwords. La o simpla cautare pe Google pentru cuvintele “masina de spalat second hand” sau “tableta second hand” sau “televizoare second hand” veti vedea ca apare Emag in lista de sponsorizari. De cand vinde magazinul asta produse second hand?

    Chiar atata exigenta va cerut sa fiti actionarii magazinului?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *