Emi Gal

Cu cine şi cu ce se luptă Emi Gal

Posted by

Ideea lui Emi Gal, antreprenorul român care acum câţiva ani avea 21 de ani şi pleca din România lăsând ceva datorii în urmă si nimic construit, nu e nouă. Trilulilu a rulat reclame video peste clipurile lor în 2009. YouTube face asta în mod frecvent. Avantajul celor doi este că ei au şi platforma de reclamă, şi siteul unde să se joace cu ea.

Gal trebuie să vină cu ceva nou şi atât de tare încât să facă oamenii să vrea să renunţe la platformele lor şi să o adopte pe a lui. El are 14 angajaţi. Google câteva zeci de mii. Zeci de startupuri au murit aşteptând să fie cumpărate de Google sau de altcineva mare.

Piaţa e foarte mare şi foarte bănoasă. Toată lumea ştie asta.

38 comments

  1. Vine cu ceva nou, bat din poarta in poarta sa semneze contractul de creatie. Vezi Google sa faca asta, sa bata la usa companiilor sa le creeze reclame peste videouri? Nu e scalabil, e maruntis, e munca de agentii.

  2. Nu stiu despre tine, dar eu m am vazut cu Emi la sfarsitul anului trecut iar Brainient o ducea foarte foarte bine.

    1. Londra nu e Bucuresti, de aici lucrurile se vad aproape cum le ai descris. De acolo se vad parteneriatele, banii, oportunitatile. Lucrurile se intampla.

    2. Brainient are mai multe produse, nu e doar un video adserver. Nu cred ca le cunosti..

    3. No shit, Sherlock? In orice domeniu ai concurenta, poate stai relaxat doar daca esti Zoso si vrei un blog pe .ro. In rest, e razboi. Modul in care ai zis-o e cel mai prost argument pentru a nu incepe ceva.

    Nu inteleg ce ai cu oamenii astia (Emi, Vladimir). Nu scapi nici o ocazie sa i intepi. Da, au facut lucruri care n au mers, lucruri care sunt ok si lucruri care aduc bani. Care e problema? E business. Tu cu ce ai venit nou in ultima vreme?! Insusi articolul asta e irelevant, valoare 0. N ai zis nimic.

    Ideile bune nu sunt garantia succesului. Sunt o gramada de alti factori care influenteaza. De fapt, cel mai ok e sa fii underdog, sa testeze altul piata, mai ales la inceput. Trilulilu e in .ro, cati bani poate accesa prin video adv? Cu siguranta ar fi mers daca erau in Anglia sau macar Polonia. Dar inca o data, de ce ai scris postul asta?

  3. PS: Indiferent de idei, e vorba de oameni. Ce fac oamenii astia este sa deschida usi pentru alti romani. Anul trecut, fix dupa ce am aterizat in Londra, m am dus cu bagaj cu tot in biroul unui investitor. Nu stia nimic despre mine, despre ce fac, etc dar stia ca sunt roman. M a primit excelent pe ideea ca “in any romanian like Emi we want to invest, let’s talk”.

    Atunci realizezi ca oamenii pe care ii iei tu subtil la misto, inconstient isi pun obrazul pentru cei care-i vor urma. Iar pentru asta merita o gramada de respect, indiferent daca ideea lor e buna sau Zoso n-o valideaza.

  4. 3. geniule latent, când concurenţa ta are câteva miliarde in buzunar, trebuie să ai o idee foarte bună ca să le-o iei in faţă. şi nici aia nu e garanţia calitătii.

    4. mă deranjează că au atitudinea de mari cocoşei, când de fapt ei nu au nimic. vladimir se kk pe el cu mare lui idee de agregator cu care face spam pe google. da, la naiba, super idee. emi la fel. ii uneşte dorinţa de a fi cineva, prin orice mijloace.

    5. trilulilu poate accesa mai mulţi bani decât o poate face emi. ştii de ce? că ei au deja platforma de reclame şi locul unde să o ruleze. ce va face youtube, va da la o parte platforma lor proprie pentru că un client o vrea pe cea a lui emi? gândim şi noi un pic?

    6. oamenii ăştia care deschis drumuri au uitat de unde au plecat şi cine sunt. momentan, sunt nişte băieţi care încearcă. diferenţa intre ei şi radu de la 2parale, de pildă, este reuşita.

    7. caută, te rog, unde zice emi sau florin că ideea cu audio advertising, pe care urmau să o facă pe eok înainte să dea ortu popii, nu le aparţine. asta aşa, ca să vezi cât de subtil îmi e miştoul.

    8. oamenii greşesc şi tot ei sunt cu nasul pe sus. tu eşti unul dintre ei.

  5. 1. Unde e atitudinea de mari cocosei? Atitudinea asta o vad la tine, nu la ei.
    2. Concurenta are miliarde. Asa si? Ar trebui sa stai jos sau sa te motiveze? Asta e argument de non-antreprenor.
    3. Bai, pana una alta, si Brainient si Ubervu au reusit sa fie prezenti unde conteaza: UK si US. In rest e CanCan ce zici tu.
    4. Radu e ok. Si e prieten cu ei.
    5. Da, ideea a fost ta. Noroc ca au fost niste alti baieti care au avut si coaie sa o puna in aplicare. Ideea e 0 fara executie. Nu a mers, ei au pierdut, nu tu. Dar nah, e usor sa stai pe margine si sa comentezi.
    6. Oamenii gresesc, invata ceva si move on. Inclusiv eu. E normal si sanatos. Altii raman ancorati in trecut si reamintesc tuturor ce au facut ei candva. Tu esti unul dintre ei.

    Imi place de astia ca tine care nu fac nimic iesit din zona de comfort, nu risca, nu pierd, nu castiga insa stiu mult mai bine ce ar trebui sa faca ailalti.

    PS: invata putina economie daca vorbesti de cifre. O bucata dintr-o placinta mare e mai mare decat o placinta mica.

    1. răzvan, dacă eu pun 3. la un răspuns puse de tine, tu pui tot 3, pentru a păstra coerenţa discuţiei (pe româneşte, a şti la ce punct imi răspunzi). asta e aşa, ca să te prinzi că nu eşti deloc atât de deştept pe cât te crezi. chifla aia cu dnsurile şi tâmpenia cu “zona de confort” (apropo, in limba română nu se scrie “comfort”) mă fac să realizez că oricum eşti prea căpos să te scoată cineva din ale tale. las-o aşa.

      andrei, suge-mă.

  6. yup, cu articolul asta m-am lamurit de atitudinea refresh.ro. trollingul mioritic al lui zoso ar fi trebuit sa ramana la el pe blog, nu sa se reverse pe alte bloguri. asa, avem inca un site despre “ce cacat e romania, ce cacat incearca astia sa se lupte, mai bine stau acasa ca se fac de ras” din partea unuia a carui cea mai mare realizare a fost ca a fost moderator pe fanclub.ro. refresh.ro devine cancan.ro.unsubscribed.

  7. Asta e problema ta? Scriu de pe mobil, nu fac redactare de text.

    Andrei are dreptate, stilul tau nu e benefic comunitatii de startupuri (si asa mica si cu suficiente greutati). Ar fi ok daca ai veni cu ceva constructiv sau te-ai abtine. Articolul asta nu zice nimic si nu-si are locul pe refresh.ro. Pana la urma asta e problema. Ai un blog cu target perfect pentru parerile personale, scrie acolo.

  8. Zoso, esti prea smart pentru discutia asta cu “antescriitorul” meu (si sincer nu o spun in sens peiorativ).Si as indrazni chiar sa mai adaug ceva. Hai sa ne uitam putin la Summify. Un Yahoo Pipes cu rating in spate. De unde nu poti sa te dezabonezi dar te poate abona oricine fara acceptul tau. Sau la balaur.ro un alt proiect (spamsite) de reusita al celor de la Summify. Cu +1 milion de pagini indexate pe junk si cautari cached. Realitatea trista e ca sunt putini romani care chiar fac ceva util pe online (si cand spun util nu ma refer la crestere pe acumulare de datorii, pentru ca nu vad in equity financing o reusita per se). Reusita nu e sa atragi fonduri ci sa le folosesti pentru a genera plusvaloare creditorilor si investitorilor.

  9. Ah, excelent. Chiar ma gandeam cand o sa apara ceva de rau de Summify. Emil, tu cine esti si ce faci? Si eu o spun in sens peiorativ!

    Esti fericit, Vali? Hai sa aruncam cu cacat in toti cei care scot capul ca imediat apare corul de sustinere..

    1. nu, hai să susţinem hoţii, mincinoşii şi ţeparii. SUS EMI! SUS VLADIMIR! SUS RĂZVAN!

      e simplu. iti lipsesc noţiuni de bază. de ce nu vrei să o laşi baltă şi insişti? e un articol, ţi-ai spus punctul de vedere, orice alt adaos te adânceşte şi mai rău in rahat.

  10. Vali, eu nu inteleg postul asta. M-am obisnuit cu tweet-urile si insemnarile peiorative la adresa mea si nu ma deranjeaza catusi de putin, insa ai scris postul asta fara sa intelegi ce face Brainient. O sa incerc sa-ti explic. Avem doua produse, BrainRolls si BrainAds.

    BrainRolls este o platforma prin care advertiserii isi pot face ad-urile video interactive. De ce-ar face asta? Pentru rezultate mai bune (CTR intre 3 si 5 ori mai mare decat ad-urile non-interactive, conform celor peste 100 de campanii rulate de noi anul trecut). Google nu ofera pre-roll-uri interactive catre advertiserii care ruleaza ad-uri pe YouTube. Nici Trilulilu. De fapt, Trilulilu face asta prin Brainient. La fel si multe alte site-uri video si ad-network-uri din Europa.

    BrainAds este o platforma de retargeting video personalizat. Platforma asta seteaza un cookie care tine minte produsele de care esti interesat cand vizitezi un magazin online. Dupa care, atunci cand urmaresti un video pe un site care e parte din reteaua noastra (inclusiv YouTube, apropo, care vinde majoritatea ad-urilor de pe site printr-un ad exchange la care avem si noi acces), iti aratam un ad pentru magazinul respectiv, personalizat cu produsele de care esti tu interesat. Ratele de conversie sunt incredibile. Google nu face asta, drept urmare advertiserii care vor un astfel de produs, in momentul de fata, apeleaza la noi.

    In ambele cazuri ceea ce facem noi la Brainient aduce valoare advertiserilor si nu e oferit de niciuna din companiile mentionate de tine. Da, Google are zeci de mii de angajati si ar putea sa ne zdrobeasca daca isi propun. Insa ceea ce avem noi si ei nu este focus-ul. De-asta Facebook a castigat in social media si nu Google, de-asta Spotify creste de 10 ori mai repede decat iTunes, de-asta Trilulilu a castigat in video .ro fata de Neogen si asa mai departe.

    Desigur, focus-ul in sine nu garanteaza succesul. Iti trebuie tehnologie, inovatie, echipa, experienta, multa munca, niste bani si un pic de noroc. In momentul de fata eu cred ca avem toate astea la Brainient. Si avem clienti care platesc pentru produsele noastre, ceea ce ma face sa cred ca facem ceva bine. Va fi un business mare, profitabil, de succes? Nu stiu. Dar stiu ca toti clientii nostri sunt fericiti.

    Legat de comentariile tale de mai sus:
    – Atitudine de mare cocosel – de unde ai tras concluzia asta? Din faptul ca am anuntat o runda de finantare? Mie mi se pare normal sa facem asta pentru ca genereaza oportunitati si, implicit, clienti. It’s good business. Eu cred ca tu inca iti bazezi toate parerile, insemnarile si afirmatiile la adresa mea pe ceea ce stii despre mine din trecut. Da, once upon a time aveam 20-21 si eram un “copil teribil”, poate chiar arogant. I’ve moved on. Have you?
    – ai dreptate, in momentul de fata suntem niste baieti care incearca. Scrie si pe blog-ul meu: “trying to make it happen”. Nu vad ce e rau in asta si nu inteleg de ce, in Romania, oamenii care incearca sa construiasca ceva trebuie injurati si aratati cu degetul.

    1. – n-am zis ca atitudinea de cocoşel e din ultimul comunicat. dacă te uiţi, ultimul tweet e chiar pozitiv. părerile mele se bazează pe ce ştiu despre tine din trecut, când ai făcut ceva. momentan încerci. e safe to say că eşti judecat pe ce faci, nu pe ce vei face, pentru ca potenţial avem toţi, inclusiv căposul răzvan, depinde cum il valorificăm. scuză-mă dacă nu te ridic in slavi pentru ca peste 2 ani s-ar putea să fii cineva. până una alta, eşti un puşti care nu îşi putea plăti rata la mazda şi care a plecat din .ro cu nişte datorii.

      – n-am zis că e rău. e foarte bine că încercaţi. dar, again, nu meritaţi laude şi lauri pentru că incercaţi. ia vezi, la un comentariu de-al meu, punctul 7 iti zice ceva?

  11. – De acord. Doar ca in cazul postului astuia, sunt judecat pe ce am facut nu pe ceea ce fac acum. Cat despre datorii, nu voi intra in polemici insa e o diferenta intre datoriile unei firme care falimenteaza (BrainTV) si datoriile personale. Datorii personale neplatite n-am avut niciodata.

    – Nu cred ca cere nimeni laude si lauri, doar bun simt.

    – Punctul 7 – din cate imi amintesc am mai discutat despre asta. Cred ca am scris si un post pe blog acum ceva vreme :). Ideea de audio advertising a venit si de la tine, si de la noi. Am incercat-o, n-a mers. Ce mai conteaza? Keep calm and carry on.

    1. Emi

      “Doar ca in cazul postului astuia, sunt judecat pe ce am facut nu pe ceea ce fac acum”

      cu respect, acum nu prea faci mare lucru. ai potenţial, eşti la început, testezi piaţa, vorbim in doi ani.

      la faza cu datoriile, come on, ştii bine, firma falimentează, dar tu strângi bani să faci altceva. lumea ştie ce ştie.

      “din cate imi amintesc am mai discutat despre asta. Cred ca am scris si un post pe blog acum ceva vreme :). Ideea de audio advertising a venit si de la tine, si de la noi”

      da, ştiu, la doi ani după, timp in care v-aţi făcut că plouă şi în care vă dădeaţi mari că faceţi succes. vezi acum la care fumuri mă refeream?

  12. @Emi @zoso – scuze ca ma bag in discutia voastra dar sunt curios de o chestie pe care nu am reusit sa o inteleg in totalitate. BrainRolls este un sistem care adauga peste video un overlay cu “butoane” clickabile ce iti deschid alte optiuni in acelasi overlay, optiuni ce la randul lor sunt clickabile?

  13. @Emil, nu mi-ai raspuns la intrebare. Doar “Emil” si o fata de maimuta (fie ea si de la Yahoo) nu-ti da dreptul sa critici munca altora. Nu mai suntem pe forumuri in 2002.

    Programatorii experimentati vorbesc despre produse, aia incepatori despre tehnologii. Summify a fost un produs indragit de useri, vezi reactiile aici http://blog.summify.com/2012/01/19/summify-joins-the-flock-at-twitter/#comments Ce foloseau ei in spate, nobody cares. Important e ca livrau si d-asta i-au cumparat Twitter. Ma astept ca tabul “Discover” sa devina foarte util in urma achizitiei.

    Important din toata povestea este ca 2 romani au dezvoltat un produs indragit de useri, l-au vandut si au trecut la nivelul urmator (sa lucreze pentru sute de milioane de useri). Pentru cei care-si doresc asta, Cristian si Mircea sunt un model de urmat.

    Iar daca-i sfatuiesti pe ceilalti sa nu-i futa de grija altora, incearca sa incepi cu tine!

    @vali, te-ai obisnuit sa fii radical si sa critici prea mult. Mesajul era sa o faci constructiv, daca tot o faci. Mai ales pe nisa asta de startupuri. Capos? Hot? Tepar? Ok..

  14. Razvan si inca o chestie. Eu nu am spus ca X e prost, ba chiar nu am facut nici o judecata de valoare, am spus doar ca Summify face spam si ca are milioane de doorway pages, la fel ca un alt proiect al antreprenorului respectiv, si anume balaur.ro. Chestie pe care am probat-o cu linkul respectiv. La fel cum iti pot proba ca cineva m-a abonat la summify si nu pot scapa de mailurile lor.

  15. @Emi – merci de info. Din partea mea orice proiect romanesc care este bine vazut peste hotare e un pas inainte pentru o tara care detine destule minti luminate lipsite din pacate de curajul de a scoate capul in lume. Succes echipei voastre in continuare.

  16. Mie mi se pare laudabil ce face Emi Gal, mai ales intr-o tara dominata de can can.

  17. @EmiGal si Razvan Tirboaca

    Guys, va pierdeti timpul incercand sa-i explicati lucruri lui Vali Petcu.
    Mai bine jucati un Solitaire/Angry Brids etc. E mult mai mai eficient.

    Personajul:

    1. Nu este antreprenor si nu o sa stie niciodata care sunt calitatile necesare. De fapt, cu genul de atitudine pe care o are nu i-ar da nimeni nici 10K pentru a face un business chiar daca ar veni cu cea mai geniala chestie. Pur si simplu nu prezinta incredere. Iar de investit ceva din banii lui? Pai de ce, mai bine isi o masina mai tepana ca sa depaseasca tirurile pe linie continua.

    2. Nu poate sa dea decat argumente de tipul “Am scris articolul asta, bai Emi, pentru ca ma ofticai cu fitzele tale. A, stai, si pentru ca nu ti-ai platit leasingul la masina”

    3. Nu poate intelege la nivelul bazal (strict cifric) ce inseamna sa ridici cam 2 milioane de euro de la vreo 10 investitori profesionisti. Nu isi da seama ca aia, cand voteaza cu portofelul, fac analize mai serioase decat “de ce n-ar face-o Google”. BTW, Emi jos palaria pentru felul in care ai reusit sa raliezi niste investitori atat de tari la caruta proprie.

    4. Nu poate intelege ca pentru lumea intreaga e mai potrivita o atitudine de genul “incerc cu toate puterile si poate va iesi” decat una “totul e de rahat”, iar daca iese “a avut noroc si a tinut cont de indicatiile mele pretioase”

    Asadar chiar va pierdeti timpul. Dar probabil ca stiti asta si e doar o placere vinovata 😉

    Si apropo de articolul lui Vivi (http://okvivi.com/?p=192) mai exista si o a patra categorie de oameni: cei car in loc sa se bucure de joc, si baga …. in toti jucatorii si suporterii echipei adverse si apoi ies de pe stadion la cafteala.

    1. cătălin, comentariul tau n-are a face cu mizeria asta deloc http://www.zoso.ro/reclame-video-realitatea-net-noprimetime/
      e mai uşor să zici “ăla care mă injură e prost” decât “bă, ce tâmpenie am făcut”.

      mai zi-ne cum am randat un player flash in flash 10 şi nimeni nu putea rula clipurile de pe un mare site. şi despre cum zelist numără din doi în doi.
      amatori care trag piaţa in jos prin acţiuni, dar se bat cu pumnul in piept că o vor sus.

  18. zoso, cea mai mare greseala pe care o poti face e sa crezi ca esti mai mult decat un circ ieftin. ai avut vreodata un proiect care sa nu fie un wordpress trist? ai gestionat vreodata o echipa? ai platit vreodata un salariu? tre sa fii prea prost sa crezi ca ai dreptul sa comentezi ceva despre summify, o echipa de olimpici internationali la informatica ce au fost cumparati de twitter. [iar daca ai de gand sa te ascunzi dupa tehnicalitati ca “nu eu am zis asta”, scuteste-ne, ai creat mediul pentru asta si ai permis sa se intample]. incerci sa te asociezi cu imaginea unor oameni ce fac cu adevarat ceva, aruncand in ei cu cacat despre greseli facute acum cativa ani, si ai tupeul sa-i spui lu emi “nu prea faci mare lucru, ai potential, vorbim in doi ani”. sterge-ti ba mucii de la nas si stai in banca ta.

  19. 1. mi-a plăcut aia cu “moderator pe fanclub”. minimizezi realizările interlocutorului pentru că eşti prost. true fact.

    2. da, in 2002, la 22 de ani, conduceam o echipă de 5 oameni.

    3. da. în 2002-2004 aveam o afacere proprie cu 3 oameni cărora le plăteam salariul. la 24 de ani. am vândut-o că nu mă pasiona.

    4. wordpress e ok. sigur, toţi luzerii au impresia că e floare la ureche să ţii un blog. de aia sunt luzeri, că nu ştiu. la fel cum alţi luzeri au impresia că e uşor să faci un startup.

    5. aş vrea ca indemnuri “şterge-ţi bă mucii” să le păstrezi pentru mama ta sau pentru cine te-a învăţat să le foloseşti. asta dacă tot ceri de la alţii ceva ce nu oferi.

  20. “minimizezi realizările interlocutorului”. “mă deranjează că au atitudinea de mari cocoşei, când de fapt ei nu au nimic”. “la fel cum alţi luzeri au impresia că e uşor să faci un startup”. esti prost si nu stii ca esti prost. sad fact.

    da-ne si noua mai multe detalii despre afacerea ta de succes, nu ne lasa asa in suspans, daca tot ai pomenit-o.

    si nu-mi spune ca ai o problema cu invectivele, vali “suge-ma” petcu.

  21. scratch that, nu-mi pasa. serios. am vrut doar sa iau apararea unor oameni care nu merita sa arunce zoso cu rahat in ei.

  22. prostul nu isi dă dseama că nu trebuie să facă aceleaşi greşeli ca ăla pe care il consideră prost. te prinzi tu.

    bun, am trecut de la “coaie, nu ştii nimic, n-ai condus oameni, n-ai plătit salarii” la “ia spune-ne nouă ce făceai tu”. adevărul e că nici tu, nici tîrboacă, nici alţii n-aveţi idee despre ce fac şi cine sunt. dar vă place să vă daţi cu părerea, că doar acum aveţi net.

    la rugămintea proprietarului blogului, ne vom opri aici. meri inspre dumnezeu.

  23. Pingback: Axin Cornel
  24. Pingback: Virsuat

Comments are closed.