De ce agentiile aleg Facebook si Twitter, uitand de Neogen, Tpu, Noi2, etc?

Posted by

Mi s-a parut de mult bun simt explicatia lui Radu Ionescu1 de dupa eveniment-ul AdBreak de acum 2 seri. Agentiile vand ceea ce le este si lor usor sa vanda. Si, in ciuda zgomotului, Facebook si Twitter livreaza destule cifre care multumesc departamentele de marketing ale companiilor.

Contexul il gasiti in clipul urmator, intrebarea citita panelului imi apartine. Problema retelelor sociale romanesti nu este una tehnica (let’s face it, Neogen a copiat mai tot ce se putea de la Facebook, de la Like pana la posibilitatea de a crea aplicatii, tpu.ro este o clona adaptata a Yahoo! Answers), ci una de brand.

Si, desi companiilor le place sa creada ca toti clientii lor se imbraca numai in costume Armani, conduc Mercedes, fumeaza havane si beau doar wiskey sec, realitatea este alta, nu tocmai placuta pentru urechile sensibile ale departamentelor de PR. De aici si preferintele pentru asocierea cu tot ceea ce sclipeste si este prezent pe buzele tuturor.

E mai usor pentru toata lumea.

Note de subsol:
1. Radu Ionescu – Managing Director, co-founder and shareholder at Kinecto. LinkedIn | Blog | Twitter

8 comments

  1. Pingback: socialexandru
  2. Pingback: Sorin Rusi
  3. Asa este, la noi social media inseamna Facebook si Twitter. Nimeni n-a auzit de stumble upon, digg, reddit, delicious, buzzfeed etc. La noi or sa fie in “voga” cand restul lumii se va plictisi.
    Cum se intampla si cu tehnologia, ieri s-a lansat noul macbook pro, la noi o sa ajunga dupa ce o sa aiba jumatate din populatia globului + la un pret bomba.

  4. As mai nuanta putin discutia:

    1.Acest “usor sa vanda” nu inseamna neaparat comoditate. Capacitatea de analiza (si raportare) e foarte importanta.

    2.Sunt multe cazuri in care companiile multinationale cer in mod explicit activari pe o anumita retea sociala sau alta, datorita unor politici globale de comunicare. Iar la New York sau Londra nu prea au auzit de Neogen, TPU etc

  5. Ar mai fi si faptul ca unele branduri nu vor sa fie asociate cu aceste retele. Nu neaparat fiindca isi percep consumatorii drept facand parte dintr-o lume superioara, ci poate fiindca pur si simplu incep sa corespunda din ce in ce mai putin cu ceea ce se cauta de fapt.

    Asa cum zicea si Diana, noi avem inca de exploatat felii mari din online, incepand cu bookmarkingul online etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *