Care sunt cele mai vizibile branduri in social media romaneasca?

Posted by

La intrebarea din titlu, raportat insa la luna mai 2010, raspunde un ultim studiu ZeList. Pe scurt:

– Presa online a fost in luna mai 2010 cel mai comunicativ canal social media pentru brandurile din domeniul bancar, pentru brandurile din domeniul asigurarilor si pentru cele din domeniul leasingului.

– Twitter-ul a fost canalul cel mai comunicativ in aceasta luna pentru brandurile auto, pentru brandurile IT, pentru brandurile de electronice si pentru brandurile din telecom.

– Blogosfera a fost in mai 2010 canalul social media cel mai comunicativ pentru brandurile FMCG.

7 comments

  1. Pingback: irinel
  2. Era interesant daca aflam si cu ce anume au fost vizibile brandurile respective in social media (s-a zis de bine, s-a zis de rau?) Asa aflam doar ca au fost prezente, si cat au fost prezente, dar nu mi se pare ca ma ajuta prea mult.

    Factorul prezentei poate fi important pe medii mai noute gen Facebook sau Twitter, unde ne bucuram ca niste copilasi cand mai apare un brand cu care sa ne jucam. Cu blogurile as tinde sa cred ca s-au obsinuit – si acolo ar fi interesant sa aflam ce anume s-a scris despre ele.

    Si inca un lucru: cum definim prezenta pe bloguri? “Prezenta” inseamna ca bloggerul respectiv a scris despre brandul cutare din proprie initiativa sau ca brandul a cumparat reclama in vreun fel sau altul pe blog?

    Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar mi se pare putin vaga si generalista intreaga treaba (sau poate sunt eu defazat). Oricum, keep up the good work ZeList! (ah, si vedeti c-aveti un typo undeva, scrie Cola-cola in loc de Coca-Cola).

  3. Pingback: Claudiu Jalba
  4. O sa ajunga destul de curand online-ul sa depaseasca lejer orice alta cale de promovare si presa, atat scrisa cat si televizata 🙂

  5. Salut Cosmin,

    Este foarte adevarat ce spui tu si pentru asta am facut Zelist Monitor.

    Cu alte cuvinte analizele noastre sunt generaliste insa orice companie poate sa obtina un cont (trial si apoi paid) si sa isi analizeze mai mult decat share of voice in raport cu concurenta.

    Poate sa isi defineasca sentimentul pentru fiecare aparitie, poate defini taguri legate de aparitii (ex: customer care, campanie publicitate, opinie produs etc) si apoi isi poate exporta datele/genera rapoarte/analize.

    Prezenta e definita drept post pe blog (content). Sistemul nu poate discerne ce e platiti si ce e din proprie initiativa, insa la cat de putin marcata e publicitatea pe bloguri in .ro ma indoiesc ca eu o pot face cu un grad de acuratete de 70% :))

    Asadar din respectivul raport nu poti trage toate concluziile pe care si le-ar dori cineva, insa zis eu ca sunt destul de multe informatii utile pentru brand manageri / oameni de agentii.

    Multam de cuvintele frumoase si de interes.
    Iar daca vrei un trial pe Zelist Monitor – da-mi un email/ Twitter DM

  6. Pingback: Liviu Taloi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *