Twitter, Facebook si Youtube pot aduce prejudicii companiilor…

Posted by

… in timp ce jurnalismul quiality se indreapta spre… blogging, insa mai are de invatat. 🙂

Articolul pe money.ro Articolul integral, doar pe standard.ro

Un blogger ar fi pus si o imagine cu 2-3 posturi de pe Twitter, de preferabil in limba romana. Ar fi dat si o nuanta mai provocatoare articolului in cazul in care brandurile respective refuza orice comentariu.

Ar fi implicat cu exemple pozitive si o agentie activa pe Twitter care performeaza destul de bine pe zona de PR, marketing si campanii (MB Dragan, Metromind, Republika etc).

Si ar fi obtinut RT-uri pe Twitter! 🙂

Pentru ca, oh boy, brandurile sunt preferatele mediei sociale. Iar efortul l-au facut tot companiile, deoarece ne-au educat sa ne trezim cu ele, sa traim cu ele si sa adormim cu ele. Iar media sociala discuta despre ele.

tweet 1 tweet 2 tweet 3 tweet 4 tweet 5

tweet 6 tweet 7 tweet 8 tweet 9 tweet 10

Ceea ce ar trebui sa inteleaga companiile (daca nu au facut-o deja) este ca prin media sociala (blogging, microblogging, retele sociale) au avantajul ca pot urmari, in timp real, parerile nefiltrate ale consumatorilor rezultate in urma experientelor acestora cu produsele si/sau serviciile lor.

E ca si cum fiecare produs vandut de ei in magazin ar avea instalate microfoane pe un esantion reprezentativ. Ceea ce, totusi, ar fi ilegal :-). In plus, folosind eficient influentatorii, companiile pot obtine atat vizibilitate cat si reactii pe toate mediile sociale pe care acestia activeaza.

ING Webcard, backitup.ro, BCR Scoala de bani (twitter), Orange – Canicula face bine la reduceri, Concurs LG, Microsoft Fii destept! si skifun.ro sunt doar cateva dintre exemplele de campanii din ultimele luni.

Cu siguranta, companiile se vor indrepta din ce ince mai mult catre aceasta zona, iar dovada cea mai palpabila este ca acestea vorbesc despre succesele obtinute in cadul conferintelor la care participa.

PS. dailybusiness a incercat sa stearga putin rusinea . 🙂

25 comments

  1. Pingback: marie jeanne
  2. Adica: acele companii care-l baga si pe Costin in seama sunt cele care fac bine. Restu’ sunt niste jafuri 🙂

    1. @Alex te-am tolerat de cateva luni, desi nu ai avut nici macar un comentariu pozitiv pe blogul asta. In plus, iti face o placere maxima sa ma taxezi aproape la fiecare articol, chiar si atunci cand nu e scris de mine.

      Imi poti spune de unde vine aceasta furie/frustrare pe care o ai? Din cate inteleg (vazand site-ul companiei tale si filmuletul din homepage) esti un tip ok.

      Revenind la articol, din lista de mai sus de campanii, refresh.ro a participat doar la 2, iar campaniile sunt super faine.

      1. Dintr-un argument editorial, am cautat ‘eLiberatica’ in formularul de cautare de pe refresh.ro. Ghici ce 🙂 – absolut nici un articol, fata de un eveniment ce a implicat cele mai puternice voci din industria de OS (Open Source) si cu un accent vadit de Web (vezi participarile Mozilla, IBM, Richard Stallman, tata lu’ GPL si GNU pe licenta caruia se bazeaza WordPress pe care-l folosesti aici) … a ramas fara ecou 🙂 in ceea ce eu consider o presa care scrie doar daca e bagata in seama.

        Deci, ca un om care sustine ceea ce se numeste Web 2.0, un concept Tim O’Reilly, nu pot decat sa critic ca aici se da atentie doar la proiecte Web 2.0 cu un vadit iz romanesc (adica care tehnic nu se ridica nici macar la ideea de a fi apreciate. Vezi lansarea octo.ro si link-uri broken 🙂 …).

        Nu e vreo frustrare, doar ca vreau sa vad altceva: continut in special de calitate, bazate pe altceva decat o platforma de blogging (WordPress). E ca si cum ti-as cere sa-mi dai: Google, Yahoo, LinkedIn – adica, servicii Web menite sa aduca un plus de valoare unui Web romanesc.

        De aceea ma astept ca overall, calitatea articolelor sa fie extrem de ridicata. Nu ma intereseaza cine le scrie, ci cine este cel ce-si da acordul sa apara fiindca consider ca poate face mai bine.

        Sper sa gasesti comentariile o critica constructiva. Si nu cred ca ai motiv de suparare: in presa e bine daca te aplauda sau daca te spurca sau injura. Creeaza emotie. Daca insa nimeni nu comenteaza si nu reactioneaza, atunci e de rau. 🙂

        1. Nu am nimic cu critica, atat timp cat ea se axeaza pe un trend constructiv si nu pe atacuri directe.

          E a doua oara cand scrii ceva de genul acesta “Adica: acele companii care-l baga si pe Costin in seama sunt cele care fac bine. Restu’ sunt niste jafuri :)”, prima data facand acelasi tip de comentariu la un articol scris de Tara.

          Ceea ce trebuie sa specific este ca aceste doua comentarii doar mi-au atras atentia sa ma uit si peste comentariile tale de-a lungul timpului si de aici si reactia mea.

          Revenind la ce mi-ai scris mai sus, nu iei in considerare ca refresh.ro este totusi un blog intretinut (cu mici exceptii) de o singura persoana. Eu.

          Faptul ca eLiberatica nu a avut nicio insemnare pe refresh.ro nu argumenteaza in niciun fel comentariile rautacioase ci doar faptul ca e posibil sa nu fi avut timp sa il consemnez si intr-un articol, el fiind insa prezent la vremea respectiva pe evenimente.net.

          E ok sa nu-ti placa un produs/serviciu, insa cand comentariile tale sunt 90% impotriva a tot si toate mie unul imi da de banuit. 🙂

          1. Deh. Dezavantajul unui om tehnic (eu) e ca daca nu e perfect, atunci nu e bun. 🙂

            Deci daca 10% e de bine, atunci asta e un motiv destul sa continui ceea ce faci. Doar ca sincer, as vrea sa vad o specializare, citarea unor autoritati externe (MBDragan si Dragos Stanca chiar nu sunt autoritati in Web 2.0) si a unor oameni care si-au dovedit calitatilecu mult inainte sa existe acesta infuzie de “valori” in piata de Web din Romania.

            Recomandarea editorilor de aici deci: fiti mai critici! 🙂

  3. la cate astfel de stiri sumare, nedocumentate si prost redactate sunt pe money.ro (nu doar la ei, si la altii) eu tind sa cred ca `editorii` (m-am simtit obligat sa folosesc ghilimele) sunt platiti exclusiv la volum, singurul criteriu fiind cantitatea, in nici un fel calitatea

    succes 🙂

  4. Pingback: Anca Nelersa
  5. Pingback: MB Dragan
  6. Pingback: Petre Flueraşu
  7. Comentez in nume personal, nu in calitate de angajat al MONEY.ro.

    Ai facut ceva vizualizari si ai obtinut ceva comentarii pe marginea stirii de pe MONEY.ro. Hai ca ai o paine calda de mancat aici.

    La cat ai scris de portalul asta, ai putea foarte bine sa te numesti refresh.money.ro 🙂

  8. @Alex: Nu cere atatea lucruri, cand nimic nu ai a da… 🙂 Iar Dragos Stanca, pardon, este vazut la acelasi webby level ca Orlando. Si nu stiu daca El e de vina! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *