Un milion de euro

Sa fie oare “transparenta” problema online-ului romanesc?

Posted by

Un milion de euro

Am fost tentat sa inchei articolul doar cu imaginea de mai sus, insa acesta nu ar mai fi trebuit sa se regaseasca pe refresh.ro.

Nu cred in teorii ale conspiratiei in online-ul romanesc pentru ca nu exista. Cred totusi in impactul puternic pe care il are imaginea de mai sus in toate deciziile la care asistam cu totii, zi de zi, indiferent daca unii vad in imaginea de mai sus 100,000 euro, iar altii 2 sau 3 milioane.

2009 este un an greu. Este un an in care toata lumea din online (de la antreprenori pana la manageri ai trusturilor de presa) este fortata sa gaseasca solutii la probleme pe care daca le-au intalnit pana acum, nu au fost atat de grave.

Astazi, la mai bine de o luna de la Adunarea Genarala a membrilor SATI, Catalin Tolontan1 publica E timpul pentru un Internet transparent in RO!, un articol pe care il putem rezuma in cateva cuvinte.

Catalin Tolontan

[…] Citiva oameni puternici si smecheri […] refuza sa dea acces pe serverele lor industriei […] Pentru ca in internetul din RO exista cazuri in care se plateste publicitate care nu apare. […] Sistemul NET MONITOR exista, pilotul a functionat pe cele peste 300 de siteuri afiliate BRAT.

Catalin Tolontan, Director General Gazeta Sporturilor

Il consider un derapaj puternic, o presupunere periculoasa si un atac nejustificat si bazat pe o istorie a… printului(?!), experienta pe care Catalin Tolontan a trait-o acum 12 ani.

[Va semnalez acest comentariu pe care l-am lasat articolului lui Catalin Tolontan, precum si raspunsul lui Orlando Nicoara2, Draga Tolo.]

Sunt de punctat si 2 lucruri importante ce preced ziua de ieri si implicit ce a scris Catalin Tolontan, articol care a aparut, repet, la o luna dupa Adunarea Generala a membrilor SATI.

1. Printul moare, si nu o zic eu. Insa la acest tag pot adauga si statisticile BRAT, iar Catalin Tolontan se confrunta anul asta cu o scadere a cifrelor de difuzare ale Gazetei Sporturilor la nivelul anului 2005!

2. gsp.ro pierde teren. 25,000 de vizitatori unici i-au lipsit site-ului sport.ro in luna august pentru a detrona primul site de sport din Romania.

Transparenta in online!

Revenind la titlul articolului, nu este prima oara cand Gazeta Sporturilor invoca transparenta online-ului in conditii (aproape) similare, chiar anul acesta.

Va reamintesc discutiile ce au precedat Adunarea Generala a membrilor SATI din martie si deciziile care s-au luat.

Suprinzator probabil pentru oamenii care vin din print, internetul este masurabil. Internetul nu inmulteste tirajul cu prietenii de pe scara, ci iti livreaza numarul exact de utilizatori care au vizitat un site, de cate ori au facut-o, cat timp au petrecut pe site, cate clipuri video au vizionat, care au fost cele mai vizionate articole, de unde sunt vizitatorii, cati au plecat din site, pagina de pe care au plecat, cati au ajuns pe alte pagini si multe alte statistici pe care printul nu va fi in stare sa le livreze niciodata.

Concluzie

In nicio adunare a membrilor SATI nu am vazut macar 30 de minute de dezbatere in ceea ce priveste importanta studiilor demografice si cum am putea investi 100,000 de euro in solutii pentru livrarea acestora ieri si nu dupa 6 luni. Toata lumea ridica din umeri.

Am asistat insa la ore de dezbatere pentru:

a) publicarea unor parametrii de trafic relevanti pentru transparenta online si impunerea SATI ca mediator al tentativelor de spam (sustinator Gazeta Online) si

b) incercarea de impunere a unui soft de 100,000 de euro care teoretic ar furniza, pe banii publisher-ului (+ agentii), toate statisticile campaniilor acestuia (sutinator Gazeta Online).

Sa fie oare acestea solutiile pentru cele doua puncte de mai sus si problemele pe care le genereaza?

Note de subsol:
1. Catalin Tolontan – Director general Gazeta Sporturilor. Blog.
2. Orlando Nicoara – General Manager, MediaPro Interactiv. Blog | LinkedIn | Twitter

15 comments

  1. Clientilor GSP le recomand cu caldura aplicatiile gratuite OpenAds (OpenX) si/sau Google Ad Manager – cu aceste aplicatii minunate vor putea aduna cinstit afisarile si click-urile pe reclamele din stolul de site-uri GSP.

  2. Pingback: marie jeanne
  3. costin, vreau doar sa te asigur (daca mai era nevoie) ca mecanismele SNA Focus sunt mai precise decat par. Da, exista anumite elemente care ne-ar putea arata ca “internetul e masurabil” intr-o ALTA maniera decat printul. Insa nu putem fi de acord (noi, astia care respiram in print) ca “se inmulteste tirajul cu prietenii de pe scara”.
    Sunt convins ca stii destul de bine cum functioneaza SNA Focus si de unde vin diferentele dintre tiraj si audienta, asa ca nu insist pe subiect.
    As simti, insa, nevoia unei corecturi in pasajul legat de audienta printului (vs tiraj). Mai exact o revenire a ta asupra calculuilui “Audienta Print = Tiraj x Numar locatari de pe scara”.
    Si nu din “orgoliu de print”, ci din respect pentru unul dintre putinele mecanisme acceptate si recunoscute in piata.
    Pe care eu, de exemplu, inteleg sa il arat necontestand autoritatea SNA-F. In momentul in care vom avea ceva de obiectat (relevant), vom propune schimbari de regulament/mecanism/proceduri.
    Inteleg ca esti marcat de recentele tulburari si dispute din industria online, dar ar trebui sa fii la fel de sigur ca si mine ca ele vor duce la o rezolvare a problemelor. Din astfel de discutii se nasc solutiile bune!

  4. Pingback: Titus Capilnean
  5. Salut. Costin, citeste pagina 13 a ZF de azi. Nu e o drama caderea de tiraj, mai ales in contextul actual, cind ziarul este dublu ca pret fata de 2005, cind difuzarea gifiiem, cind bugetele de marketing s-au redus considerabil … Glumind amar, ProSport e la tirajul din 1996 (adik n-a avut in existenta sa vinzari mai proaste ca acum). Zic amar, caci dincolo de ambitiile mai mult sau mai putin justificate care se transpun in replici acide, piata media (TV, print, online – si aici includem si blogosfera) trece printr-o perioada foarte grea.

    Privind punctul 2, am zis ca principalul nostru adversar este sport.ro, chiar daca el este site de tv. au un content video foarte atractivin perioada urmatoare. insa nu trebuie neglijat un aspect. daca te uiti in sati, gsp a fost lider in 26 de zile din 31 pe all. diferenta de useri unici a fost de citeva zeci de mii pe zi in favoarea noastra. cind s-a tras linie, diferenta a fost mult mai mica. unde vad eu avanatajul nostru aici? in faptul ca noi avem o cumintate fidela, in timp ce sport.ro inca-si culege userii de pe unde apuca prin tot felul de artificii (stiri despre sex, etc). apropo, spune-le ca sint singurul site care au modificat codul BRAT din pagini si pot iesi discutii chiar daca n-au fost rau intentionati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *