Studii pe care nu le inteleg

Posted by

3,8 milioane de romani care locuiesc la oras au intrat ieri pe internet, in timp ce 3,7 milioane acceseaza aproape zilnic reteaua globala, conform unui studiu realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Studiul, realizat de pe un esantion de 17.000 de persoane reprezentativ pentru 9 milioane de persoane, releva faptul ca 5,3 milioane de utilizatori din mediul urban au o conexiune internet acasa.

sursa ZF.

Cautand pe internet am vazut ca si-au mai pus si altii problema studiului realizat de catre BRAT, in loc sa utilizeze datele colectate de SATI1.

Ideea e ca nu am mai inteles nimic din momentul in care s-a specificat perioada desfasurarii studiului.

Conform Studiului National de Audienta (SNA) pe ianuarie 2008 – ianuarie 2009, realizat pe un esantion de aproape 17.000 de persoane din mediul urban, […]

Intelege cineva cum analizand datele culese de la 17,000 de oameni intr-un an de zile ne putem da seama cati oameni de la oras au intrat ieri pe internet?

In plus, mi se pare extrem de mare numarul de conexiuni la internet prin dial-up, insa ma gandesc ca si aceste date ar fi putut fi colectate direct de la furnizorii de internet si nu in urma unui sondaj.

tipul_conexiunii_la_internet

Note de subsol:
1. SATI – Studiu de Audienta si Trafic Internet. www.sati.ro

8 comments

  1. Si eu am facut ochii cat cepele cand am vazut materialul din ZF: datele astea au fost publicate de BRAT acum 3 luni (si vin altele noi peste o saptamana – doua), asa ca nu prea simteam unde e stirea / descoperirea. Mi-am dat seama ca e, totusi, un articol usor, de vara; redactorii care scriu pe media (pe aia ii cunosc mai bine) raman fara subiecte si incearca sa umple spatiul cu orice (am primit si eu rugaminti de genul: “nu vrei sa te uiti un pic prin SNA sau Alfacont, nu am subiect, poate gasim ceva? E vara si nu se prea intampla nimic”:)
    La care date colectate de SATI te referi? Alea din softul de demografice sunt, la origine, tot din SNA – universul SATI (utilizatori de Internet), la care se raporteaza in calcularea audientelor site-urilor, e determint tot pe baza raspunsurilor din chestionarele de SNA
    Daca vorbeai de unicii deduplicati ai site-urilor masurate de BRAT – asta se poate face si ar fi minunat sa se faca, dar cred ca iti amintesti ca la ultima adunare generala a picat glorios la vot (propusese Sorin Danilescu publicarea periodica a unicilor deduplicati pt toate site-urile si pentru fiecare categorie, nu a interesat mai pe nimeni, au votat “pentru” doar 20%). Mai incercam la urmatoarea, poate a mai crescut interesul intre timp…

  2. De unde stiu ei cati au intrat “ieri” nu prea imi dau seama. Probabil e doar o marca stilistica a autorului. Numarul mediu de utilizatori zilnici insa poti sa il obtii dintr-un studiu de tipul asta.

  3. Mda, internetul “accesat ieri” provine de fapt din modul cum a fost formulata intrebarea in chestionar. De obicei se intreba “Dumneavoastra ati accesat ieri cel putin o pagina de internet etc etc”. Nu aici ar fi problema, mie mi se pare cel putin ciudat ca avem niste date agregate pe o perioada de un an despre un domeniu extrem de dinamic. Adica, m-ar fi interesat sa stiu mai degraba cat era rata de penetrare a netului in ianuarie 2008 si care este situatia in ianuarie 2009, nu o medie a intregii perioade care nu spune mare lucru. In fine, stirea oricum e facuta “de vara” de catre oameni care in mod evident nu prea se pricep. Nu stim exact care a fost universul, 9 milioane nu inseamna tot urbanul (care e cam 11 milioane), probabil e si o selectie de varsta acolo.
    In cadrul masuratorii de audienta pentru TV se face de doua ori pe an o cercetare de configurare pe cca 12.000 de subiecti care include si date referitoare la penetrarea internetului si dotarea cu echipamente IT. Pentru domnul Valentin Negoita (citat in sirea de pe ZF), da, exista informatii si pentru mediul rural, in octombrie 2008 aveam 22.8% dotare cu PC sau laptop.
    La nivel national, sunt putin peste 2 milioane de case cu acces internet, cam 30% din total gospodarii (vorbim tot de octombrie 2008, datele din iunie 2009 urmeaza sa vina in curand). Split-ul pe tipuri de conexiune arata cam asa: dial-up mobil (3G, EDGE, GPRS etc) 1.8%, ADSL 4.7%, fibra optica 21.7%, retea de cartier 14.9%, cablu TV 17.7%, ISDN 34.9%, dial-up (fix) 3.5%. In urban, procentele cresc la internet prin cablu TV, 29.6%, la dial-up mobil, 4.8% si la ADSL 10.9%. Sursa este GFK Romania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *