Moda lansarilor de magazine online

Posted by

Inca de la inceputul anului s-au putut observa semne ale cresterii interesului intreprizatorilor mici si mijlocii in comertul electronic, neexistand luna fara lansari sau relansari de magazine online.

Solutii la cheie

Ca raspuns la aceste lucruri, am putut remarca si cateva solutii la cheie din partea antreprenorilor online, solutii ale caror preturi le consider a fi la indemana oricui, costul zilnic pentru un astfel de serviciu nedepasind cu mult pretul unui pachet de tigari.

Ma refer aici la Vanzari 2.0, solutie oferita de MB Dragan, sau ContentSpeed Shop, un magazin online oferit de myhost.ro, ca solutie alternativa de a atrage clienti catre nisa serviciilor de hosting.

Cresterea numarului de “magazine online”

Nu am dat prea multa atentie acestor lansari pana acum nu mai mult de cateva saptamani cand am observat o crestere a comunicatelor de presa care anuntau lansari de magazine online sau incercari de a gasi parteneriate pentru a mari oferta unui magazin online deja existent.

Toate aceste lucuri nu fac decat sa ne bucure si sa ne aminteasca in acelasi timp de prima editie DigiCafe, eveniment in cadrul caruia Marius Ghenea1 declara eroismul de apreciat al antreprenorilor in a construi sau dezvolta afaceri pe internet.

thumb_marius_ghenea

Ambitia si determinarea antreprenorilor noii generatii web 2.0 de a construi sau dezvolta acum afaceri pe Internet este absolut admirabila si merita apreciata ca fiind aproape eroica, mai ales intr-o perioada in care nimeni nu reuseste sa faca profituri in online, finantarile sunt din ce in ce mai dificil de gasit iar investitorii strategici par mai mult preocupati de a-si reduce propriile costuri, decat de a face achizitii.

Marius Ghenea, presedinte PCfun

Practica fara teorie, esec total

Lipsa pregatirii necesare dezvoltarii unui astfel de business sau a consultantilor online duc insa la aplicatii rudimentare care implica obligatoriu si offline-ul in etapa poate cea mai importanta a unei comenzi online. Plata.

Cluj-Napoca, 10 Iunie 2009

logo_qbox

Portalul clujean www.qbox.ro – Site-ul care te vrea OK! anunta ca in urmatoarele luni va da posibilitatea tuturor marilor lanturi de magazine sau distribuitori din Cluj-Napoca, care nu au comert electronic, sa isi vanda produsele prin intermediul portalului.

Cum vede qbox.ro comertul electronic?

Produsele promovate de site-ul QBOX in aceasta sectiune, se gasesc exclusiv in magazinele/reprezentantele partenerilor nostri din Cluj-Napoca“. Produsele nu se comercializeaza online si nu trebuie platite in avans.

Nu sunt singurii. Saptamana trecuta s-au mai lansat inca 2 magazine online, Signatureshop.ro si Simply4u.ro, magazine cu stoc propriu, insa cu trimitere in off-line.

Ceea ce nu inteleg eu este efortul depus pentru a obtine un lucru inutil si fac aceasta informatie prin prisma celor 2 minute petrecute pe aceste site-uri, timp oricum mult prea mare pentru un client obisnuit.

Sunt sigur ca acele comunicate reprezinta singura modalitate de promovare iar traficul ultimelor doua site-uri o demonstreaza, media zilnica fiind undeva in jurul a 25-30 de vizitatori unici.

produs_picture_details_level_1php

qbox.ro are o medie de 6-700 de vizitatori unici / zi, insa ma indoiesc ca structura sectiunii shopping va atrage parteneri in Cluj-Napoca, in ciuda faptului ca vizitatatotii pot obtine cupoane de reducere. Poti cumpara propolis brut 100% natural impreuna cu 10 sedinte la solar, imprimante sau treninguri de poliester!

Romania, 2009.

Note de subsol:
1. Marius Ghenea – presedinte Pcfun. Blog

16 comments

  1. Pingback: marie jeanne
  2. Informatia despre qbox.ro prezentata mai sus este incompleta. Logica de promovare si ideea afacerii este total diferita. Un studiu mai atent (aproximez intre 5 si 10 minute) al afacerii si modului de prezentare DiscountQBOX ar arata pe scurt urmatoarele:

    1. Furnizorii platesc ca produsele sa fie postate in site (Venituri qbox)
    2. Furnizorii ofera aceste produse la preturi mai mici decat cele practicate in propriile magazine din Cluj(discount impartit intre Cumparatorul final si site, castig de ambele parti)
    3. Produsele si preturile lor sunt promovate (sub forma: produsul X la pretul y pe qbox.ro) pe InfoTrafic-Radioul de pe strada ta!, post de radio care emite in statiile de autobus din Cluj-Napoca. Exista campanii de promovare ale produselor si pe alte 3 posturi de radio locale.
    4. Fiecare achizitie aduce pe langa un pret mai mic si PUNCTE BONUS cumparatorilor. Acestia pot sa aleaga astfel gratuit orice produs din site, inclusiv propolis natural 100% cand au suficiente puncte.

    Citind printre randuri si cu suficienta rabdare, se observa ca in situatii de criza se propune o afacere win-win. qbox.ro ofera promovarea produselor pe mai multe medii de comunicare, in schimbul unui discount de la furnizor. Daca produsul se vinde (campania are efect), castiga toata lumea, altfel fiecare isi cheltuie resurse minime de care dispune uneori pe stoc.

  3. Ma sperie si mai tare faptul ca sunt clienti care platesc pentru ca produsele lor sa se regaseasca laolalta intr-o listare (banuiesc) cronologica pe site-ul vostru. Si ofera si discount! 🙂

    Ar fi interesant de stiut de ce nu folositi o solutie ca cea oferita de myhost.ro. Ati scapa utilizatorul de corvoada de a printa (in format A4!!!) ticket-ul care ii garanteaza reducerea de pret amintita mai sus, oferind in acelasi timp partenerilor o solutie de magazin online si nu o listare a unei tabele mysql pe care o marketati ca magazin online…

  4. Pingback: calin fusu
  5. Pingback: Sellerator
  6. O solutie win-win ? Teoria suna bine insa nu stiu zau cum e cu practica. Poate ca merge treaba asta insa nu pentru mult timp. Exista fraieri care vor pun botul si multi dintre aia vor arunca bani in vant.

  7. Costin, daca respectivul client (furnizor) este conectat la internet, poate sa-si verifice oricand voucherele generate pe produsele sale(sa stie cati potentiali clienti are). Fiecare voucher are un cod, iar cumparatorul final poate sa memoreze(noteze) doar codul si sa se prezinte in magazin cu el. Am introdus solicitarea de listare pentru a preveni situatia in care cumparatorul final ajunge la magazin, iar internetul de acolo nu merge, are o problema calculatorul, vanzatorul (proaspat angajat) nu stie cum sa utilizeze platforma, etc.

    Orice operatiune de generare/confirmare vouchere se notifica si pe e-mail, pentru siguranta, la client si furnizor.

    Sunt nemultumit de felul in care pui problema. Faptul ca cineva incearca sa faca ceva altfel te sperie, ii faci pe clienti lui ‘fraieri’, in loc sa te faca sa studiezi afacerea, modul de prezentare a produselor, mecanismele de lucru. Dupa toata cercetarea aceasta, sunt sigur ca expresii de tipul “banuiesc”, “listare a unei tabele mysql” nu ar mai aparea in post-urile tale.

  8. Psaico, solutia functioneaza pentru clientii care au produse bune la preturi rezonabile. QBOX nu poate controla decizia si puterea de cumparare, dar promoveaza produsul cum stie mai bine pe toate canalele media cu care are parteneriate:internet, radio, presa, etc.

    Avem clienti care au vandut intr-o luna suficient ca sa-si acopere cheltuielile pentru listarea produsului in site si sa aiba si profit, iar in perioada urmatoare tot ce se vinde mai are doar costuri de comision pentru qbox.ro si discount la client. Adica furnizorii sunt pe profit vis-a-vis de costurile campaniei de publicitate. Ei nu cheltuie bani, decat daca qbox face vanzare pentru ei. Daca nu, nu. Ce poate fi mai cinstit decat solutia asta, acum cand toata lumea a taiat bugetul de mkt?

    Eu cred ca treaba asta va merge pentru mult timp. Asta pentru ca urmeaza un principiu economic simplu: daca se vinde castiga impreuna qbox+furnizorul(sunt in aceeasi barca) si clientul final (primeste discount). Daca nu se vinde inseamna fie ca produsul nu e la pretul potrivit pentru a fi cumparat de piata, fie ca publicitatea pe radio si site nu convinge publicul tinta ca “produsul X la pretul Y” merita sa fie cumparat deplasandu-te la magazinul Z.

  9. Pingback: Liviu Taloi
  10. Costin, nu cred ca trebuie sa pui chiar asa problema. Poate omuletii vroiau un website de promovare online al afacerilor din zona Clujului. Nu trebuie sa ii discreditezi. Parerea mea.

    Am observat ca multe orase din Romania au tot felul de website-uri de genul. Multi romani intra acolo si afla informatii interesante evitand drumuri lungi pana la magazinul x sau y. Chiar daca nu ofera produsele prin sistemul unui shop online totusi ideea lor prezentata intr-un mod gresit are un rost / rol pentru unii care nu sunt 100 % priceputi in ale Internetului.

    Un singur lucru nu inteleg: ContentSpeed e cea mai buna platforma? 🙂 Iar vanzari 2.0 ce ofera de fapt? Am intrat pe website si vad doar povesti vanatoresti.

    Cred ca trebui sa fim mai deschisi si sa incurajam intiativele online. Chiar daca nu toate sunt pcfun.ro isi au rostul lor pe o piata aflata in dezvoltare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *