Calin Fusu despre dating, social-networking si monetizarea acestora

Posted by

La RoNewMedia 3.0, Calin Fusu1 a vorbit despre dating, retele sociale, monetizare si costuri, avand in spate exemple destul de puternice din cadrul Neogen.

Concluzii

• Internautii sunt pasionati de retelele sociale.

• Brandurile sunt percepute ca persoane si trebuie sa comunice ca niste persoane si sa interactioneze pentru a nu fi o comunicare unidirectionala.

Neogen se misca dinspre datind spre social-networking. La dating legaturile noi sunt obiectivul principal, la social-networking pastrarea retelei cu prietenii existenti, respectiv oamenii sunt necunoscuti la dating, cunoscuti la social-networking.

• Modelul de afaceri:
a) la dating limitezi comunicare si taxezi persoanele ca sa poata comunica cu restul persoanelor,
b) la social-network stimulezi comunicarea pentru ca in general monetizezi prin piblicitate.

• Costurile de marketing:
a) la dating cumperi trafic
b) la social network traficul este generat de utilizatori

Obiectii

• Desi Calin Fusu separa clar cele doua servicii, ele se regasesc impreuna pe Neogen.ro.

Calin Fusu spune ca primul lucru pe care un brand il face pe o retea sociala este de a-si construi o identitate, exemplele lui Calin Fusu fiind eMag, Kinder, Orange, Rexona si Fanta, companii care au alocat bugete (irelevanta marimea acestora) pentru diverse personalizari ale paginilor conturilor.

Neogen speculeaza concurenta slaba precum si pregatirea sau temerile oamenilor din online a respectivelor companii, oferind contra cost toate aceste “avantaje” conturilor manipulate de acestea.

Contraexemplul la care ma gandesc este Dell si prezenta pe Twitter, prezenta care a generat vanzari de 3 milioane de dolari pentru Dell.

Note de subsol:
* sursa imaginii de pe prima pagina/thumb articol, img.zoso.ro.
1. Calin Fusu – Director General at Neogen SA. LinkedIn | Blog | Twitter

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *