Viralul -una cu gura mare la metrou- a.k.a. -campania Cosmote-

Posted by

Pentru ca tot erati foarte curiosi ce e cu viralul “una cu gura mare in metrou” a.k.a. “viralul Cosmote“:

Scurta istorie.

Viralul a plecat de pe Youtube.com unde a fost urcat un filmulet in care o fata cu o suvita verde vorbeste la telefon cu prietenul ei, in metrou. [Youtube].

A doua zi l-am gasit doborand recorduri pe 220.ro, lasand in urma toate clipurile video din principalele categorii ale site-ului, “Selectia 220” si “Cele mai tari filme 220“. L-am gasit si pe trilulilu.ro, urcat de 5 utilizatori, insa se pare ca nu a avut niciun succes.

Dupa primele 36 de ore am observat ca stransese peste 20,000 de vizualizari (Youtube + 220.ro), aparuse pe stirileprotv.ro si pe mai bine de 10-15 bloguri+site-uri.

piticu.roDaca prietenul tau merita …
innocente.roCum sa ajungi vedeta pe Youtube
etherfast.roCu gura mare in metrou
purple.roVIDEO: viral – cearta la telefon in metrou
fulgerica.comAsa-s femeile?
sorin.rusi.roUna cu gura mare la metrou
dinculescu.rouna cu gura mare la metrou !!!
naicu.roUna cu gura mare la metrou
radiointact.roViata de Romania.
blogdecriza.wordpress.comAdvertising de criza! COSMOTE isi face reclama mascata…
forum SoftpediaUna cu gura mare la metrou
salex.wordpress.comUna cu gura mare la metrou
costintanasescu.roFemeia autentica de Romanica
– etc.

M-am oprit sa mai urmaresc popularizarea pe bloguri desi mi-as fi dorit sa pot face si o statistica a comentariilor pe care le-a generat, insa m-am oprit aici, din lipsa de timp. Cata? Zelist-ul poate ajuta in acest sens? 🙂

Saptamana aceasta, viralul a continuat cu alte filmulete in care protagonista se adreseaza bloggerilor:

Cristi Dorombach1 (piticu.ro) – link youtube.
Alexandru Donovici2 (dono.ro) – link youtube.
Cabral Ibacka3 (cabral.ro) – link youtube.
Sebastian Bargau4 (visurat.ro) – link youtube.
Bogdan Epure5 (nihasa.org) – link youtube.
Vali Petcu6 (zoso.ro) – link youtube.
Victor Ciutacu7 (ciutacu.ro) – link youtube.
Orlando Nicoara8 (orlando.ro) – link youtube.
Augustin Roman9 (frape.ro) – link youtube.
Paul10 (fulgerica.com) – link youtube.
Cetin Ametcea11 (arhiblog.ro) – link youtube.
Constantin Cocioaba (reFresh.ro).

Filmuletele au strans peste 13,000 vizite.

Acum 2 zile, blogul IqAds publica intreaga poveste, prin vocea Anei Militaru:

thumb_ana_militaru

Mai întâi faci un film cu o tipă care înjură ca la uşa cortului şi îl urci pe YouTube. Îi dai un nume care să pară că a provenit de la un cititor de Cancan obişnuit. De exemplu “Una cu gura mare la metrou“. Ai grijă ca ea să menţioneze absolut întâmplător, aşa cum facem cu toţii când ne înjurăm fostul prieten la telefon, în metrou, “oricum am mai multă încredere în ăştia de la Cosmote decât în tine” (00:54). Bineînţeles că replica, în mintea ta neprihănită (într-ale web-ului) de om de agenţie, se încadrează perfect natural între două grijanii.

[…]

Partea bună a campaniei e că tipa n-are trac în metrou, că joacă foarte bine şi acolo, şi în filmele de pe YouTube, că autorii campaniei au ştiut să se refere în filmuleţele dedicate la câte ceva relevant despre fiecare blogger în parte şi că au făcut sistemul ăsta de dedicaţii pe YouTube care n-am prea văzut să fi dat roade (în sensul că bloggerii nu s-au pus pe embedat doar pentru că le apărea numele în titlu), pentru că, înainte să posteze despre orice ar putea avea cea mai mică legătură cu vreun brand (chiar şi filmele în care nu se menţionează “Cosmote”), bloggerul adulmecă bugetul de media şi nu dă publish nici în ruptul capului, până nu-i arunci şi lui un os.

Să vedem dacă revealingul va fi la fel de surprinzător ca apariţia Lay’s de după cortina nusuntperfect.ro şi dacă măcar atunci campania aceasta se va bucura de vreun post gratis.

Ana Militaru12, IqAds – Cum să le forţezi mâna bloggerilor să scrie despre tine gratis

In aceeasi zi cu Ana Militaru, filmuletele erau preluate de bloguri, Amintesc doar blogurile lui Vali Petcu (zoso.ro) si Victor Ciutacu (ciutacu.ro), doua exemple de bloguri cu trafic mare, insa daca va uitati in statisticile filmuletelor, puteti observa ca sunt mult mai multe.

Sa recapitulam:
– peste 25,000 de vizualizari + ~100 de comentarii pe youtube.com,
peste 25,000 de vizualizari + ~160 de comentarii pe 220.ro,
– peste 80,000 de vizualizari si aproape 600 comentarii, pe stirileprotv.ro,
– ~13,000 de vizualizari ale videourilor cu bloggeri, pe youtube.com
– peste 30 de bloguri care au generat aproximativ 300 de comentarii. (statistica aproximativa)

Note de subsol:
1. Cristian Doromback – Project Manager, Realitatea.NET. Blog | LinkedIn | Twitter
2. Alexandru Donovici – Secretar general de redactie, Stirile ProTV. Blog.
3. Cabral Ibacka – actor si blogger :-). Blog.
4. Sebastian Bargau – blogger. blog.
5. Bogdan Epure – Project Manager, invita.ro. Blog | LinkedIn | twitter
6. Vali Petcu – blogger, zoso.ro. blog | LinkedIn | Twitter
7. Victor Ciutacu – Redactor Sef, Jurnalu National. Blog.
8. Orlando Nicoara – General Manager, MediaPro Interactiv. Blog | LinkedIn | Twitter.
9. Augustin Roman – Newmedia Manager, gsp.ro. Blog.
10. Paul Gaitan – blogger, fulgerica.com. Blog.
11. Cetin Ametcea – blogger, arhiblog.ro. Blog | Twitter | LinkedIn
12. Ana Militaru – Editor, IQads. LinkedIn | Twitter.

37 comments

  1. Pingback: Marian Sarău
  2. Era de la inceput aproape clar ca nu putea fi Cosmote. Nu cred ca ar accepta un brand mare sa se promoveze printr-un clip cu injuraturi ca la usa cortului.

    Prima lectie de jurnalism pe care ar trebui s-o faca toata lumea care lucreaza in presa, chiar daca nu li se preda la scoala, e urmatoarea:

    “Care sunt cele doua cuvinte care explodeaza audienta unui ziar daca le are pe prima pagina? simplu, 1.PIPI si 2.CACA. Doar ca nu stiu daca ar mai vrea cineva sa lucreze la ziarul ala a doua zi”.

    Completati voi cu alte cuvinte, eventual din repertoriul domnitei din clipul de mai sus. Cred ca e injositor sa produci si sa folosesti astfel de clip-uri in interese comerciale, ca e clar ca e un interes comercial la mijloc. Ce urmeaza, sa sponsorizezi/sa folosesti clipuri pe porntube?

    L-am auzit pe Liviu David la DMF spunand ca pe internet poti face orice, ca nu exista CNA. Sigur, hai sa incalcam orice principiu, si orice limita, sa vedem daca nu se creeaza unul… Si atunci nu vom mai putea face multe.

  3. “sistemul ăsta de dedicaţii pe YouTube care n-am prea văzut să fi dat roade (în sensul că bloggerii nu s-au pus pe embedat doar pentru că le apărea numele în titlu)”

    Aştept cu interes linkurile spre posturile în care sunt embedate filmele care le poartă numele bloggerilor.

  4. M-am prins ca-i vorba de viral la cosmote si de faptul ca aceasta companie de telefonie mobila si-a bagat semnal si intre statii:D

  5. ionut, da, nu, da si iarasi nu ai dreptate :D)

    Pe internet poti face orice, daca faci cu cap. Daca eu fac acum un viral in care sa denigrez … compania x … nu imi poate face nimeni nimic, daca a ajuns pe net viral stii prea bine.

    Iar despre astea s-a mai discutat.

  6. Da, e posibil să fie comandat de cosmote, nu m-ar mira să fie, deși sunt multe agenții care pentru a se feri de faliment ar încerca sa provoace o webenovelă din asta.

  7. Cei drept acum ma duc repede, repejor sa ma abonez la cosmote ca mi-a placut videoul respectiv. >_<

  8. Pingback: Paul Adrian
  9. Chiar ma intrebam cand o sa apara un produs de inspiratie Justine Ezarick dar specific spatiului carpato-danubiano-pontic! Foarte bine, foarte frumos, fooaaaarte tare si multe succesuri.

  10. Asta e comunicare? “Primul serial online”? so what? e fucked up! 37 de secunde din viata irosite! N-ar nici un mesaj, nu spune nimic de aceea nu-i pasa nimanui de ce spune fata asta… chiar daca e verde. Poate sa fie si roz si cum vrea ea, daca n-are ceva de spus, mai bine lipsa. Who cares?
    Guys… think out of the box sau in afara bucurestiului, ganditi-va ca sunt oameni care nu stiu cine e costin, zoso sau orlando si nici nu-i intereseaza… Veniti cu ceva substanta…
    “Primu serial online din Romania – about nothing”…- just sucks!

  11. alx, seinfeld tot un serial about nothing este! 🙂
    poate e un produs super nisat, doar pt ce-i care stiu cine-s costin, cabral etc. 🙂

  12. Poate imi explica cineva ce legatura are domnisoara cu website-ul protv 🙂

    ps. felicitari pentru blog, peste 200 abonati in timpul asta is great 🙂

  13. cautam o domnisoara cu numele ana militaru care manifesta aprehensiuni
    (consultam dex-ul ?) fatza de simbolistica “vlad tepes” cel care acum 550 de ani a semnat actul de infiintare a Bucurestiului, of…pricina ZBB-ului. Devine obsedant acest ZBB ,mai ales ca nu i se pot descoperi radacini blogosferice. Asta nu inseamna ca d-ra Militaru nu va descinde inopinat la locul faptei.Adica al festivalului din mai. ..Poate cu o masca venetiana pe fata pentru a nu fi recunoscuta… Stim noi curiozitatea feminina,bat-o vina…

  14. @Andu: alice.protv.ro

    @Vlad Tepes: Nu stiu cu ce te pot ajuta eu si mai ales ce legatura are ZBB cu articolul de mai sus.

  15. Pingback: Tudor Moldovan
  16. amice…faci un video in care arati ca alice e personaj…ce dracu e asa o mare enigma…eu o cunosc…nu o cheama alice…ci ana cucu si e studenta la UNATC…e din brasov si e o tipa foarte ok…iar emisiunea e ca sa isi mai ia si fata niste bani pentru ca studentii la UNATC in caz ca nu stiati nu o duc prea bine…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *