Romania are 8000 de bloggeri?

Posted by

In urma unei discutii pe Y!M, in compania lui Catalin Tenita1, am aflat ca ZeList2 monitorizeaza in acest moment aproximativ 31.000 de bloguri, dintre care doar 17-18.000 au fost actualizate in ultimele 6 luni.

ZeList, singurul intrument de audit al blogosferei la ora actuala, prezinta pe prima pagina urmatoarele statistici ale blogosferei:

zelist_statistici_bloguri

Credeti ca ar fi corect daca am decreta urmatoarea definitie a blogger-ului?

Blogger = persoana sau persoanele care scriu un jurnal online ce se actualizeaza cel putin o data pe saptamana.

Catalin? Dragos? Cristi? Bobby? Vali? Victor? Laurentiu? Voi ce credeti?

Note de subsol:
1. Catalin Tenita – CEO/Co-owner, TreeWorks. blog | LinkedIn | Twitter
2. ZeList – singurul site din Romania care calculeaza topul blogurilor romanesti, folosind metoda backlink-urilor. link.

27 comments

  1. Pingback: Liviu Taloi
  2. yeap … da … 😉

    bravo catalin pentru statistica, tu o faci automat, eu ma enervam in google reader 🙂

    si monitorizez vreo 2000 de feeduri

  3. Salut,

    Ii spuneam si ieri lui Catalin, din cele 31.000, 30.800 ochiometric sau 30.690 la un calcul banal* sunt long tail.

    Nu zic, poti gasi chestii interesante, din cei 30.800 multi vor avea si cele 15 minute de faima, insa nu sunt un mediu constant ca un blog cu audienta sau ca un site si nu pot fi folosite in campanii la fel ca blogurile cu audienta individuala mare.

    *calculul banal: legea lui pareto adaptata la internet, nu 80/20 ci 1/99. 1% din bloguri fac 99% din trafic. adica 310 din 31.000

  4. Dupa cum ziceam, 1% e cifra care guverneaza online-ul… si ganditi-va la altceva, la audienta acestor bloguri, cati internautzi intra pe bloguri in mod curent versus cati viziteaza site-urile normale de continut in mod curent, si veti da peste o cifra intre 1 si maxim 4-5%.

  5. Exemplificare.. http://www.alexa.com/data/details/traffic_details/hotnews.ro, in subsolul paginii gasiti urmatoarele:

    Where people go on Hotnews.ro: What’s This?

    * hotnews.ro – 64.7%
    * economie.hotnews.ro – 8.3%
    * life.hotnews.ro – 8.2%
    * revistapresei.hotnews.ro – 6.5%
    * sport.hotnews.ro – 5.7%
    * forum.hotnews.ro – 1.8%
    * comanescu.hotnews.ro – 1.1%
    * media.hotnews.ro – 0.6%
    * rss.hotnews.ro – 0.6%
    * hn5.hotnews.ro – 0.5%

    QED

  6. Pingback: catalintenita
  7. Pingback: Victor Kapra
  8. Am scris si eu despre asta aici:

    http://www.zelist.ro/blog/

    In esenta prima mie de bloggeri genereaza cam 15% din posturi si cam 45% din comentarii.

    Daca e sa consideram ca exista un raport direct intre numarul de comentarii si numarul de vizitatori inseamna ca prima mie de blogger face cam la fel de mult trafic ca restul pana la 31mii.

    Asadar nu e chiar 1% face 99% din trafic. Eu as spune ca primii 1% din bloggeri fac cel mult 25% din traficul general pe bloggeri. Fireste, nu am niste cifre foarte clare pentru asta. Deocamdata. Insa daca vreti putem face o extrapolare bazata pe cei vreo 1500 de bloggeri care si-au pus iconita Zelist.

    Totusi trebuie observat ca peste 85% la suta din content e fabricat de bloggeri de la pozitia 1000 in sus. Ceea ce inseamna ca ar trebui sa gasim (la Zelist) o metoda mai desteapta de valorifica/promova acest content (partea lui misto). Deocamdata nu am gasit o cale desteapta cum sa facem asta. Deocamdata nici Blogsearch sau Technorati nu au gasit-o. Noi vrem sa abordam doua directii: un search engine destept (si scalabil) si o grupare dupa arii de interes. Sunt convins ca pana la sfarsitul anului o sa avem ceva misto pe tema asta. E proiectul meu de suflet pe anul in curs.

    Rezumand, ca mai avem si treaba:

    1. Eu cred ca exista maxim 250 de bloggeri (adica oameni care scriu ca ocupatie/hobby mai mult sau mai putin dominant). Astia fac si ceva trafic (intre 500 si 10000 unici pe zi). Ei sunt potentialul target al advertiserilor. Ionut are dreptate din perspectiva publicitatii.

    2. Restul sunt mult prea mici si deocamdata greu de agregat. Totusi eu cred ca genereaza combinat mai mult trafic, si mai multe posturi de calitate. Si tinand cont ca nu o fac pentru faima e posibil sa aiba continut misto. Cel putin o parte din ei (10% sa zicem). Asadar sunt probabil 2000-3000 de bloguri misto care trebuie descoperite, clasificate, separate pe nise. Din perspectiva PR-ului si a generarii de word-of-the mouth s-ar putea ca si acestia sa fie interesanti (daca ar exista o segmentare buna).

  9. In sfarsit o serie de date concrete si, bineinteles, interesante.

    Eu, daca as fi advertiser, as lua in calcul si nisarea publicului pe domenii, nu doar cifrele absolute, globale. Ca altfel calculam ca televiziunile, pe “urbanul mare”.
    In rest… la mai mare!

  10. @nihasa Problema e inca si mai mare. Atata timp cat 99% din bloguri sunt personale (adica un ghiveci in care sunt si chestii neinteresante pt altii, si chestii destepte: recenzii de gadgeturi, carti, concerte, opinii) e greu sa agregezi blogurile dupa autor (adica sa faci capraria marketing din blogul A, B, C si D). Trebuie sa fie agregate mai degraba dupa continutul postului.
    Complicat, complicat 🙂

  11. Este normal ca 85% din continut sa fie generat de 30.690 bloggeri si doar 15% de 310:) In fond, bloggerii mari sunt si ei oameni, nu pot scrie cat altii 100, fiecare 🙂

    Estimarea mea se refera la audienta absoluta, neduplicata, adica daca sa zicem sunt 500,000 de cititori de bloguri in Romania, eu estimez ca 99% din ei citesc cel putin unul din cei 1%, adica din primele 310 bloguri.

    Intr-adevar, [o parte din] ei le citesc si pe [o parte din] cele 30.690, insa pe acestia ii gasim risipiti pe aceste bloguri mici si n-are rost sa-i duplicam pe fiecare blog in parte, ca sa ajungem la o cifra totala mai mare decat populatia Romaniei.

    Da, exista acest volum imens de continut, nu vreau sa il ignoram, doar sa facem diferenta intre un blog si altul, sa ponderam cumva cantitatea cu audienta/impactul/amplitudinea.

  12. @Ionut: Am inteles. Tu gandeai in termeni de reach, eu vorbeam in termeni de afisari. Amandoi aveam dreptate, cred. Intr-adevar poti sa acoperi probabil 95% din cititorii de bloguri cu o selectie din primele 150-200 bloguri.

  13. Am mai spus pe undeva, atata timp cat d.p.d.v. al PR-ului sau a dept. de marketing, nu conteaza si nu primeaza nisarea campaniei pe bloguri/site-uri relevante ca si continut, rezultatele nu pot sa fie decat de tip “foc de paie” / flame cu rezultate sub asteptarile managerilor care au crezut ca “ceva o sa creasca substantial”.

    Eu unul astept campanii in care sa nu vezi publicitate mai mult sau mai putin mascata la “salata de peste” pe blog/site despre cosmetice.

    Respecte.

  14. Pingback: Ionut Oprea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *